Chrille
Medlem
Tar det lång tid för den att koppla upp efter omstart?Den fungerar bra, men man måste starta om den lite för ofta det verkar som den storknar vi stora datamängder.
Tar det lång tid för den att koppla upp efter omstart?Den fungerar bra, men man måste starta om den lite för ofta det verkar som den storknar vi stora datamängder.
Jag har sett att Telia erbjuder en Huawei E589 4G router om man tecknar en viss typ av abonnemang. Är det någon som har en sådan router och kan komma med ett utlåtande?
Mitt behov är att kunna koppla upp min pc och iPad på resor inom Sverige. Förutom i storstadsregionerna vill jag kunna komma i kontakt med nät i Norrbotten och Västerbotten. Har tidigare kört med min 3G-dongle och vid behov delat den via en liten Asus router, alternativt bara delat ut internet från min iPhone. Dessa metoder har dock sina begränsningar och jag tror att en batteridriven 4G-router i fickformat skulle kunna vara ett lyft.
Jag brukar vara tidig på nya produkter (till min älskade hustrus lätt tillbakahållna ogillande) men hittills har jag inte sett något som är bättre. Mottager gärna tips på nått nytt bättre ;-) Asus WL-330N3G har fungerat ypperligt för mig, och det enda negativa är väl att jag skulle vilja ha knappar på routern som ställde den i valt läge. Jag är lat, men konfigurationsfönstret tar max 20 sekunder... så ingen BIG DEAL.Bumpar upp tråden, har det kommit nått bättre av samma sort som Asus WL-330N3G?
är på jakt efter nått att förenkla användningen av nät på resan.