Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Hej, ny med revolut och när jag läser ang överföring via SAS MC, nämner några att det räknas som kontant uttag. Så då blir det inga poäng samt 3% extra avgift o ränta på beloppet eller?

Nu kom den gamla överföringsmenyn upp igen hos mig, där jag (som gratis-användare) har möjlighet att välja expressöverföring till bankkonto för 55 kr, eller den vanliga kostnadsfria som uppges att ta flera bankdagar.
Så min upplevelse från för några dagar sedan, då denna meny inte dök upp alls och då det blev en blixtsnabb överföring utan extra-kostnad trots att jag inte betalar för Revolut Premium, var kanske bara en test.

Jag kan inte lägga in Revolut i Betalo-appen. Jag får följande meddelande "Betalningen kunde inte genomföras. Nekad av defender".

Är det för att det är ett brittiskt kort kanske? Dår det att lösa?

@SimonXYZ Uppgradera till Premium/metall så får du ett nordiskt kort. Jag har lyckats betala med Revolut på flera ställen som misslyckades tidigare med gratisvarianten.

Intressant, hur skiljer sig det nordiska kortet från det man får i gratis varianten? Är inte alla Revolut kort utgivna i GB? Har de en 3de parts leverantör av dessa nordiska kort?

Det kan helt klart vara bra att ha lokala kort ibland! Hoppas de utökar med fler länder regioner!

Intressant, hur skiljer sig det nordiska kortet från det man får i gratis varianten? Är inte alla Revolut kort utgivna i GB? Har de en 3de parts leverantör av dessa nordiska kort?

Nordisk BIN på deras betalvarianter. Fråga mig inte varför, men oavsett en fördel utöver dubbla ATM uttag, snabbare överföringar och obegränsad växling. Sammantaget bra fördelar för 77sek per månad i mitt fall. Speciellt med tanke på att jag sparar minst det tiodubbla av kortavgiften varje månad genom att sällan överföra internationellt med gammelbanken.

Toppen