M.K skrev:Du har fördelarna med nordiskt kort, växling utan limit och mer ATM uttag. Frågan är bara om det är värt 924:-/år?Klicka för att utvidga...
Jag har dock aldirg varit med om att en överföring tar 1h, snarare 2-4 dagar.imartin skrev:...skapade sedan en överföring från Revolut till mit svenska bankkonto, och pengarna fanns där ungefär 1 timme senare. Underbart! Tidigare fick man betala typ 50 kr eller sådant för denna snabba överföring. Annars tog det flera bankdagar.Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Jag har dock aldirg varit med om att en överföring tar 1h, snarare 2-4 dagar.Klicka för att utvidga...
imartin skrev:Till och med express/premium tog 2-4 dagar? Det tog det vanligtvis för gratisöverföringen hos mig.Klicka för att utvidga...
imartin skrev:Faktist samma, 18. december. Bekräftelsen av överföringen fick jag ganska omgående, 07:32 på morgonen. 10:10 fick jag mejlet "Your transfer has been executed". Även i det mejlet står det 18 december. Men pengarna fanns på mitt svenska konto (hos SEB) direkt.P.S."Jag gjorde faktiskt en överföring imorse vid kl 08:00,"Där ser man ...Klicka för att utvidga...
M.K skrev:@Mattias HolménJag betalar 77:- per månad för Premium. Inte mycket pengar det heller för vad jag faktiskt får, ett supermodernt fin-tech kort.Jag stöttar oftast goda lösningar genom ett aktivt val att betala lite för dem. Top-up’s och växlingar mm är kanon så fortsätter nog med nordiskt kort.Klicka för att utvidga...
M.K skrev:Visa bifogad bild 101440@Mattias HolménDu kanske har Norrlandsrabatt?Klicka för att utvidga...
Revolut har lanserats i Norden | Sida 75 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorramo skrev:Hej, ny med revolut och när jag läser ang överföring via SAS MC, nämner några att det räknas som kontant uttag. Så då blir det inga poäng samt 3% extra avgift o ränta på beloppet eller?Klicka för att utvidga...
ramo skrev:Hej, ny med revolut och när jag läser ang överföring via SAS MC, nämner några att det räknas som kontant uttag. Så då blir det inga poäng samt 3% extra avgift o ränta på beloppet eller?Klicka för att utvidga...
McFace skrev:Nej.Klicka för att utvidga...
apknug skrev:Intressant, hur skiljer sig det nordiska kortet från det man får i gratis varianten? Är inte alla Revolut kort utgivna i GB? Har de en 3de parts leverantör av dessa nordiska kort?Klicka för att utvidga...
atomic_punk skrev:Tack, men jag förstår ändå inte. "Nej" till vad?Inga poäng gissar jag, men måste en också pröjsa avgifter motsvarande bankomat-uttag?Tack till alla er som svarat och vill hjälpa!Klicka för att utvidga...