Missvisande inledning. Tror inte det handlar om konkurrensen i första hand, utan om att ett kreditkort är till för konsumtion, inte att ta ut pengar med, det är ju själva affärsidén.
Jag har gjort lite överföringar till vänner/familj som har Revolut och inte stött på några hinder, de går minst lika snabbt som Swish. Eller menar du överföringar att fylla på Revolut med? De tar 1-3 dagar har jag läst, själv fyller jag istället på med Mastercard och då går pengarna in direkt.Swishar en hel del till vänner och familj, är Revolut ett bra alternativ till Swish förutsatt att man står ut med att överföringarna tar ett par dagar eller finns det begränsningar?
Tror han menar att han betalar in till mottagarnas bankkonto.Jag har gjort lite överföringar till vänner/familj som har Revolut och inte stött på några hinder, de går minst lika snabbt som Swish. Eller menar du överföringar att fylla på Revolut med? De tar 1-3 dagar har jag läst, själv fyller jag istället på med Mastercard och då går pengarna in direkt.
Tror han menar att han betalar in till mottagarnas bankkonto.
Det är inget jag har gjort faktiskt. Swishar hellre då man får bekräftelse direkt.
Vet inte om Revolut accepterar företagskunder? Börja att kolla det. Annars möjligtvis Transferwise, som ger hyggliga valutakurser samt erbjuder ett Mastercard som kan kopplas till kontot. Dock är det ändå förhållandevis små belopp vi pratar om, 2% valutapåslag på en miljon blir bara 20 000 kr på årbasis eller runt 1700 kr i månaden.Är revolut ett bra val för detta företag?