Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

1 timma i kö till kundtjänst igår, men som Black member kom jag fram på 30 sekunder. Bra kundtjänst, trevlig chatt och noga att man blir nöjd med de svar man får.

Är det någon som fortfarande ser 200kr bonus när de klickar på sin länk eller är det bara "gratis kort"? (på sidan man kommer till när man klickat på värvningslänken )

Jag har betalat en räkning till IF (använder Nordea) med Revolut för tre veckor sedan som gick igenom men inte kommit fram. Jag trodde det berodde på avhugget OCR nummer och att IF har haft svårt att hitta den då. Ärende pågår hos IF. Med tanke på ovan, verkar det sannolikt att något annat är problemet.

Kan det vara på sin plats med en varning för att betala räkningar till företag som har sitt konto hos Nordea mha Revolut?

@JAONHA, hur har du gått vidare?

Förra veckan hittade IF pengarna, de var på ett konto i Finland hos dem enligt den förklaring jag fick. Om problemet var hos Nordea eller IF framgick inte. Jag är bara glad att pengarna hittats, och tänker inte försöka igen med IF.

Last edited:
Gjorde också ett test, som jag förstod det så hade det hamnat hos en tredje part (Bank) som Revolut samarbetar med. Fick kontakta mottagaren så de fick leta upp betalningen "manuellt".
Kommer inte testa igen, inte värt besväret.

Hoppade på tåget. Gjorde ett testköp/växling i DKK.
Skillnaden i växelkurs (dagtid måndag) mellan SAS Eurobonus MasterCard och Revolut-växling var 0,2% i förmån för Revolut (1,445 vs 1,442). Vilket var mindre skillnad än förväntat. Detta är ju förvisso bara en datapunkt. Någon som har ett bredare underlag? Trodde skillnaden skulle vara större. Enligt SAS EuroBonus Mastercard - alla våra priser och villkor är ju valutaväxlingspåslag 2% för MC. Revolut skall ge interbankkurs. Har inte nått gränsen på 50k på Revolut. Vad har jag missat här?

Toppen