Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

@Bankiren Jag gör exakt så, brukar köra det i två omgångar per månad till svenska behov, plus att jag alltid har en summa, typ 10-15k på kortet, som jag handlar med ibland. Mest på helger utomlands på icke-Amex köp eller med Applewatch.

Jag tjänar väl iaf minst 2% på detta upplägg. Det är även kul att tima växlingarna, så känns faktiskt hittills som mer i besparing. Blir jag blåst på saldot med nedstängning/kk har jag förhoppningsvis hunnit tjäna in tappet innan.

Det är framför allt att växlingen sker när man själv vill det som jag gillar.

Men du, jag har en fråga. Den här gränsen på 50 000, gäller det bara när man växlar i appen? Eller omfattar den även när man överför SEK till Sverige?

@Bankiren 50000sek är gränsen för växling. Du måste växla dina DKK innan överföring av sek.

Jag betalade avgifter för allt över detta då jag oftast växlade mer samt betalade turbotransfer för 55:- från december -18 till nu i juli. Jag har dock nyss bytt till Premium och sparar en en del trots 77:- i månadsavgift. Tjänar nog faktiskt in metall också, men vill inte frestas att «inkräkta» på poängsamlandet. :)

Precis

Precis, och efter 5 dagar studsar de tillbaka till Revolut.
Jag lyckades på tredje försöket att få iväg pengarna när jag angav mottagarens namn exakt som det står på räkningen. Tyvärr så finns pengarna efter en månad varken hos Revolut eller hos mottagaren.... Så du ska vara glad att pengarna kommit tillbaka :)

Är det någon som lyckats överföra pengar till Nordea?

Jag lyckades på tredje försöket att få iväg pengarna när jag angav mottagarens namn exakt som det står på räkningen. Tyvärr så finns pengarna efter en månad varken hos Revolut eller hos mottagaren.... Så du ska vara glad att pengarna kommit tillbaka :)

Kan tyvärr bara meddela att det även finns andra problem med Nordea. Har flera vänner som har Nordea som bank och de kan inte sätta in pengar med sitt Nordea-kort heller. Jag testade själv med mitt Nordea-kort (första gången jag använt det) och det funkade inte heller.

Ringde till kundtjänst hos nordea och fick då svaret att de stoppar transaktioner till/från Revolut pga säkerhetsskäl och deras AML-arbete (Anti-Money Laundring). Nu var ju detta en random person i kundtjänst så vet inte hur korrekt det är.

Jag har betalat en räkning till IF (använder Nordea) med Revolut för tre veckor sedan som gick igenom men inte kommit fram. Jag trodde det berodde på avhugget OCR nummer och att IF har haft svårt att hitta den då. Ärende pågår hos IF. Med tanke på ovan, verkar det sannolikt att något annat är problemet.

Kan det vara på sin plats med en varning för att betala räkningar till företag som har sitt konto hos Nordea mha Revolut?

@JAONHA, hur har du gått vidare?

@Bankiren 50000sek är gränsen för växling. Du måste växla dina DKK innan överföring av sek.

Det var formuleringen här som gjorde att jag frågade om överföringar också räknas in i gränsen.

Attachments

• 3D9EE4CD-14D8-46F8-9145-132ABBB1FA43.jpeg
    3D9EE4CD-14D8-46F8-9145-132ABBB1FA43.jpeg
    24,6 KB · Visningar: 238
Har flera vänner som har Nordea som bank och de kan inte sätta in pengar med sitt Nordea-kort heller. Jag testade själv med mitt Nordea-kort (första gången jag använt det) och det funkade inte heller.

Ringde till kundtjänst hos nordea och fick då svaret att de stoppar transaktioner till/från Revolut pga säkerhetsskäl och deras AML-arbete (Anti-Money Laundring). Nu var ju detta en random person i kundtjänst så vet inte hur korrekt det är.

Mitt danska Nordea-kort funkar i alla fall utan problem. :)

Toppen