Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Kan tyvärr bara meddela att det även finns andra problem med Nordea. Har flera vänner som har Nordea som bank och de kan inte sätta in pengar med sitt Nordea-kort heller. Jag testade själv med mitt Nordea-kort (första gången jag använt det) och det funkade inte heller.

Ringde till kundtjänst hos nordea och fick då svaret att de stoppar transaktioner till/från Revolut pga säkerhetsskäl och deras AML-arbete (Anti-Money Laundring). Nu var ju detta en random person i kundtjänst så vet inte hur korrekt det är.
Till Nordea har varit problemfritt för mig.

Hade problem att betala Telenor också men bostadsförmedlingen stockholm och eget konto i Nordea var inga problem.

Jag har betalat en räkning till IF (använder Nordea) med Revolut för tre veckor sedan som gick igenom men inte kommit fram. Jag trodde det berodde på avhugget OCR nummer och att IF har haft svårt att hitta den då. Ärende pågår hos IF. Med tanke på ovan, verkar det sannolikt att något annat är problemet.

Kan det vara på sin plats med en varning för att betala räkningar till företag som har sitt konto hos Nordea mha Revolut?

@JAONHA, hur har du gått vidare?
Jag kontaktade Revolut via chatten i appen och fick ett kontoutdrag från CurrencyCloud som jag vb till Ellevio som i sin tur vb det till Nordea. Den informationen räckte inte för Nordea... Kontouttdragt hade inget bevisvärde utan Nordea skulle ha ytterligare information. Jag har kontaktat Revolut igen, men de har inte återkommit med ytterligare information från CurrencyCloud.

Det är ju inte Revolut som strular men det är väl dit man får skicka ett klagomål. Revolut är registrerade i Storbritannien. Någon där ute som är expert på Payment Services Regulation 2017 och Electronic Money Regulation 2011?

Mitt danska Nordea-kort funkar i alla fall utan problem. :)
Danskarna har kanske en mer avslappnad inställlning till misstänkt penningtvätt, tänker Danske Bank :)

Skämt åsido så är det helt klart något hos Nordea som strular och verkar då vara något hos Nordea i Sverige. Ska se om jag orkar dra en fråga till den personliga bankkontakt jag har hos Nordea, kan kanske vara lättare att få konkret svar då.

Verkar intressant att betala fakturor med Revolut, frågan ör om det inte är värt att dra igång en tråd där man listar mottagare som funkat felfritt utan att behöva kontaktande, samt mottagare som funkat felfritt efter kontakt.

Ska själv ta och kika om man kan göra något hos de som förvaltar vår BRF (BoNea).

Är det någon som lyckats betala till Nordea-baserat konto? Jag har inte sett det rapporteras. Däremot har det rapporteras att det går att sätta in på Revolut från Nordea kort.
Jajamen, Telia fungerade utmärkt, och är Nordea baserade. En dag efter att Revolut rapporterade överföringen klar så blev Telia fakturan märkt med "Betald".
Har även lyckats med Trygg-Hansa och Sveriges Ingenjörer (inte Nordea dock).
Ellevio funkar sämst dock, jag gjorde 3 försök, men fick Refund efter 4-7 arbetsdagar, och det hjälpte inte att ringa supporten hos Ellevio. Revolut säger att det är fel på referensen...

Toppen