Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Hoppade på tåget. Gjorde ett testköp/växling i DKK.
Skillnaden i växelkurs (dagtid måndag) mellan SAS Eurobonus MasterCard och Revolut-växling var 0,2% i förmån för Revolut (1,445 vs 1,442). Vilket var mindre skillnad än förväntat. Detta är ju förvisso bara en datapunkt. Någon som har ett bredare underlag? Trodde skillnaden skulle vara större. Enligt SAS EuroBonus Mastercard - alla våra priser och villkor är ju valutaväxlingspåslag 2% för MC. Revolut skall ge interbankkurs. Har inte nått gränsen på 50k på Revolut. Vad har jag missat här?
Kan du se om SAS kortet har räknat med avgiften ännu? ( har för mig att det tar ett tag innan valutapåslaget syns men det kan säkert någon bekräfta eller dementera )

Skillnaden är större än 2% har jag skrivit om tidigare.

På denna kurs läggs det sedan på dessa 2% ikväll eller i morgon. Förutsatt att kursen är densamma då blir skillnaden i ditt fall 2.21%.

Då SEK antagligen rasar vidare i morgon förmiddag lär skillnaden bli ännu större om växlingen sker då.

Last edited:
Skillnaden är större än 2% har jag skrivit om tidigare.

På denna kurs läggs det sedan på dessa 2% ikväll eller i morgon. Förutsatt att kursen är densamma då blir då skillnaden i ditt fall 2.21%.

Då SEK antagligen rasar vidare i morgon förmiddag lär skillnaden bli ännu större om växlingen sker då.
Gott! Då skall jag hålla ögonen öppna närmaste dygnet.
Vad bra, då blev jag plötsligen rik. Växlade hela 300SEK i förmiddags.

Jag råder Dig att växla mer innan imorgon. Det kan bli starten på det verkligt stora raset då Sverige på riktigt nedgraderas i välstånd.

Jag hoppas inte att det blir så illa, men lite orolig för mina 80 sek i plånboken samt 4,5k på det svenska räkningskontot. :D De enda SEK jag äger i nuläget.

Ingen ytterligare räntesänkning som jag befarade igår, samt ett mål om att äntligen höja minusräntan till noll innan årets slut eller tidigt nästa år blev resultatet idag. Kanske detta kan få kronan att stärkas igen? Det ska bli intressant att se marknadens reaktioner under dagen.

Toppen