Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Den 13 december laddade jag mitt kort med SAS MC Premium. Fick poäng på transaktionen helt i enighet med beloppet jag överförde. Hoppas verkligen SAS MC inte plockar bort detta och på så sätt diskriminerar specifika företag. Det är per definition inget kontantuttag utan ett helt vanligt kortköp.

Den 13 december laddade jag mitt kort med SAS MC Premium. Fick poäng på transaktionen helt i enighet med beloppet jag överförde. Hoppas verkligen SAS MC inte plockar bort detta och på så sätt diskriminerar specifika företag. Det är per definition inget kontantuttag utan ett helt vanligt kortköp.
Jag hoppas precis som dig att det blir kvar som det är men jag delar inte din uppfattning om att det skulle vars ett vanligt kortköp. Det är en uttag på ditt MC kort som resulterar i kontanta medel på ditt Revolut kort. Dvs du för över pengar till dig själv. Men desto mindre vi käbblar om detta desto bättre.

Hej,

Verkar inte som att man får poäng när man sätter in pengar via SAS MC eller Norwegian VISA. Någon som vet hur man kan få poäng från kreditkort när man fyller på sitt revolut?

Gott nytt år alla!

Jag fick poäng från SAS MC för en laddning på revlout så sent som 2 dagar sedan. Inga problem för mig i vilket fall.

@Fidde Hunnit testa kortet en hel del på första resan till USA. Det fungerade utmärkt överallt. Kommer absolut behålla det som komplement så återigen tack. Jag slet dock med top-up då spenden var mycket större än vad jag lyckades toppa upp med mitt SAS MC. Med nytt år nu vill jag dock nå mina 300k i spend på amex och ha deras utmärkta försäkring vilket gör en lite sämre kurs värt det. Mer poäng också.

Tips i USA var att jag fick ut $220 ur en Wells Fargo ATM helt gratis. Första automaten ville ha $5 i avgift men den andra var gratis. På de flesta korta resor räcker det för mig med 2k i rena cash då jag använder Amex till resten, vilket innebär en besparing på ca 150:- varje resa plus 300 eb och upp till 2 mån kredit på beloppet.

Perfekt bankomatkort och back-up där Amex inte accepteras alltså :)

Toppen