Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Jag tror att Wise kortet är ett bra alternativ. Låga avgifter, bra kurs, och ränta på pengarna i kontot. Och riktigt bra support om/när kort uppgifterna blir stulna, till exempel fick jag ett nytt virtuellt kort inom 5 minuter, och inga oriktiga betalningar blev någonsin godkända.

Jag tror att Wise kortet är ett bra alternativ. Låga avgifter, bra kurs, och ränta på pengarna i kontot. Och riktigt bra support om/när kort uppgifterna blir stulna, till exempel fick jag ett nytt virtuellt kort inom 5 minuter, och inga oriktiga betalningar blev någonsin godkända.
Det luriga med Wise är bara, att det kostar att hämta in pengarna (överföra) till Wise, och sedan kostar det igen när man ska ha ut dem igen (från Wise till annan bank). Det är då svårt att jämföra med andra banker/kort, vilket som är förmånligast av Wise eller något annat.

Det luriga med Wise är bara, att det kostar att hämta in pengarna (överföra) till Wise, och sedan kostar det igen när man ska ha ut dem igen (från Wise till annan bank). Det är då svårt att jämföra med andra banker/kort, vilket som är förmånligast av Wise eller något annat.
Det kostar ingenting när jag gör en insättning i Wise i US dollars från min bank i USA

Det kostar ingenting när jag gör en insättning i Wise i US dollars från min bank i USA
Kostar ingenting för mig heller att överföra från svensk bank till ett konto med svenska kronor hos Wise. Sen kostar det att överföra till en bank utomlands med annan valuta.

Last edited:
Fick mail för någon dag sen om att RevPoints helt kommer ersätta cashback. Finns också att läsa på deras FAQ https://help.revolut.com/en-SE/help/profile-and-plan/my-plan-benefits/what-is-paid-plan-cashback/

Paid plan cashback​

Paid plan cashback is an exclusive feature for Metal and Ultra plan customers that allows you to earn money back when you make eligible card payments. You can earn this cashback using both physical and virtual cards.

Changes to cashback​

Starting from 15 September 2024, cashback will no longer be available. This change allows us to offer new features for better value on your Metal or Ultra plan. Now, you can earn up to 1 RevPoint for every 10 SKr spent on Ultra and every 25 SKr spent on Metal using your Revolut card, with no upper limit. RevPoints can be redeemed for airline miles, online shopping discounts, or savings on Revolut Stays and Experiences.

Key Changes:​

• From 15 September 2024, capped cashback will end, but you'll continue to earn cashback until then
  • As a Metal or Ultra customer, you'll earn boosted RevPoints based on your card spend
To start using RevPoints, opt-in in-app, and visit the RevPoints FAQs for more information.

What will happen with my cashback?​

After 15 September 2024, your cashback will stay in its current Pocket. You'll be able to access it at any time, and you'll still have access to all previous transactions.

De har också lagt till tre nya subscriptions. MasterClass, The Athletic och Chess.com, nivåerna varierar beroende på om du har Metal eller Ultra.

Jag ser att min årsavgift dragits i dagarna. Jag har fortsatt det gamla priset. Trevlig gest mot långvarig tidig kund, :)

Jag ser att min årsavgift dragits i dagarna. Jag har fortsatt det gamla priset. Trevlig gest mot långvarig tidig kund, :)
+1 där. Ligger som framtida betalning för gamla priset.

Nu med The Athletic som benefit så blir det ytterligare €39 som jag sparar. Mao ännu bättre deal än förra året.

Dags att börja kika närmare på RevPoints!

Toppen