Var ett tag sen jag använde Revolut. Billigaste sättet att sätta in pengar där för att göra kontantuttag i EUR? Räknas överföring från MC EB till Revolut eller Applepay som kontantuttag eller hur var det nu?
Jo men blir det avgift för kontant uttag hos seb?Revolut tar inte ut någon avgift för att sätta in pengar hos dem varken från svenskt bankkonto eller debit-/kreditkort. Gör du det genom ett SAS MC-kort så är det SEB's gränser för kontantuttag som gäller - och det ger heller inga EB-poäng.
Som skrivits, inga avgifter att skicka in pengar till Revolut.Var ett tag sen jag använde Revolut. Billigaste sättet att sätta in pengar där för att göra kontantuttag i EUR? Räknas överföring från MC EB till Revolut eller Applepay som kontantuttag eller hur var det nu?
Jo men blir det avgift för kontant uttag hos seb?
Njae det är ju inga begränsingar på kontantuttag på själva beloppet som jag förstår, däremot 2% avgift eller missar jag något?Som skrivits, inga avgifter att skicka in pengar till Revolut.
Kika här.
Med Premium och högre har du inga avgifter måndag-fredag för exchange mellan valutor.
Däremot ligger det kraftiga begränsningar för kontantuttag per månad. Så beror på hur mycket du har behov att ta ut.
Kanske går att höra av sig till support och få undantag, oklart. Har aldrig haft behovet.
Revolut har förr om åren haft Black Friday deals så kan du hålla ut lite kan det vara värt att spana på en kontouppdatering när BF-veckan kommer.
Stämmer, såg fel!Njae det är ju inga begränsingar på kontantuttag på själva beloppet som jag förstår, däremot 2% avgift eller missar jag något?
Varning! Mottagaren kommer att ha svårt att knyta din betalning till dig, förutsatt att du lyckas få iväg den.Är det någon smart person som kommit på hur mankan betala till ett svenskt bankkonto? Jag försöker betala till Skatteverket, har deras IBAN, men revolutappen ber ocjkså om ett kontonummer och vad jag än matar in där så vill de inte godkänna...
Jag har råkat ut för samma, mottagaren har fått leta länge och väl innan de hittat mina betalningar.Varning! Mottagaren kommer att ha svårt att knyta din betalning till dig, förutsatt att du lyckas få iväg den.
Se på nedan skärmdump hur det kan se ut hos mottagaren, exemplet är från en egen överföring tidigare i höstas..
Visa bifogad bild 159749