Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

intuition

Medlem
Revolut är helt värdelöst när det gäller att göra betalningar / banköverföringar. Betalningsreferensen man anger kommer aldrig med, istället bara snömos. Dvs det går utmärkt att betala till vilket svenskt konto som helst, det är bara omöjligt att ange vem pengarna kommer från eller betalnigsreferens / OCR.

Det hände efter ett byta av betalningspartner för flera år sedan och hur många gånger man än klagar till Revolut så fattar de ionte problemet, än mindre gör något åt det. Så vitt jag vet är det bästa att lägga ner alla idéer om att betala andra via revolut.

gdaily

Medlem
Betalar till finska konton varje vecka, och där går det hur bra som helst. Men till Sverige, nähä.
Till Finland blir det dessutom insatt på kontot samma dag, ofta samma timme, ibland samma minut.

StarFlyer

Medlem
Någon här som testat Ultra kortets förmån för aktiehandel? Står att det ingår 10 affärer i månaden utan courtage. Finns det några beloppsgränser? Jag gör 5-10 affärer i månaden på mellan 500k till 1m SEK i enskilda aktier där jag ofta ligger kvar bara några dagar, om det är courtage fritt så är det en ganska bra deal...

Tonton

Medlem
Någon här som testat Ultra kortets förmån för aktiehandel? Står att det ingår 10 affärer i månaden utan courtage. Finns det några beloppsgränser? Jag gör 5-10 affärer i månaden på mellan 500k till 1m SEK i enskilda aktier där jag ofta ligger kvar bara några dagar, om det är courtage fritt så är det en ganska bra deal...

Börja med att läsa på om Revolut, och fundera sedan på ifall du vill ha så mycket pengar på ditt Revolutkonto - speciellt när du håller på med aktiehandel.

jerixon

Medlem
Nej inga aktier men körde lite krypto for fun!

mrestes

Medlem
Har ingen aning men viktigt att kolla om deras quotes för köp och sälj är de bästa möjliga. Finns mäklare i USA iallafall som har sina "egna marknader" där man inte få lika bra pris som andra mäklare.

Anders5

Medlem
Är inte svensk ISK en bättre deal om man räknar in skatten? Och du slipper mecket med att deklarera alla affärer.

Toppen