Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

M.K

Medlem
@Tonton inte mer än rätt mot oss early adopters. Vad är the athletic för något? Jag använder ingenting de erbjuder som gratisapp. Någon du rekommenderar förutom ovanstående?

Tonton

Medlem
Vettigt!

Har kikat vidare nu, och ser till att ändra mitt månadsavtal till årsavtal hos Revolut Metal.

Med Revolut Metal să ingår bland annat (med mina värderingar på varje del)
- NordVPN - värde 49kr/månad
- FT Digital Std - 4080kr/månad
- Tinder Gold - 150kr/månad
- Sleep cycle - 33,25kr/månad

Mitt 2-årsavtal med NordVPN löper ut i november. Betalar motsvarande 39kr/månad. Billigaste jag kan komma över just nu är 2årsavtal för 49kr/månad.

FT Digital Standard - Har tidigare läst mycket FT - Men företaget jag arbetar på bestämde sig för att snåla in. Sedan dess har det inte blivit mycket alls. För dyrt som privatperson imho. Men nu så. Här får vi värde direkt!

Tinder Gold har faktiskt ett real värde här, för alla som är singlar (eller för all del gillar att slira). Brukar kosta mellan 100-300kr per månad, om man hoppar på Tinders kampanjer. Jag raderade appen för några månader sedan, av positiva anledningar, så denna förmånen är inte mycket värdeökande för mig, men det finns säkerligen någon det glädjer.

Sleep Cycle har jag använt tidigare, men aldrig fastnat för det riktigt. Ribban hög för att betala en prenumerationskostnad. Men kommer definitivt att testa nu igen, när det ingår hos Revolut!

Revolut Metal kostnad:
139,99 SEK/månad -> 169,99 SEK/månad (21,4% ökning)
ELLER
1300 SEK/år -> 1580 SEK/år (21,5% ökning

Jag ser till att justera mitt Revolut Metal från månadsabonnemang till årsabonnemang, och får betala det gamla priset om 1300kr (Bara där är besparingen 380kr gentemot tidigare). Sedan har jag sagt upp mitt privata NordVPN, så att det inte förnyas, där sparar jag 588kr per år. Utöver det så är jag tillbaka och läser FT igen. Trevligt!

Tack BC för att ni noterar alla ändringar och justeringar (bra som dåliga) så att man kan optimera lite

Dags för förnyelse - Här är de tredjepartsförmåner jag verkligen värderar förnärvarande:

612kr per år - Nord-VPN (12 månadersavtal)
457kr per år - The Athletic
5748kr per år - FT Digital Standard

Nord-VPN och The Athletic har jag betalat för separat tidigare. Det är totalt 1069kr på ett år. Då saknas det 231kr för att Revolut Metal ska vara värt det för mig, bara genom de olika tredjepartsförmånerna. 231kr = 19,25kr per månad. Det är ett galet bra pris för FT.

Således kör vi såklart på med ännu ett år med Revolut Metal!

@M.K - The Athletic är imo den bästa tidningen som existerar just nu när det kommer till fördjupande nyheter om sport. (Speciellt Hockey och Fotboll i de stora ligorna). Tyvärr köptes The Athletic nyligen upp av NY Times. Ska bli spännande att se hur det påverkar allting framöver.

• Gilla
Reactions: M.K
Vet inte hur länge man kan komma undan med gammal årsavgift med jag fick betala nya avgiften (6e året i rad som Metal). Kanske beror på brytpunkt?

1300 - 2019
1300 - 2020
1300 - 2021
1300 - 2022
1300 - 2023
1580 - 2024

M.K

Medlem
@Million Miler Jag blev kund 2018. Jag ser att de redan lagt ut ny årsavgift nästa sommar som kommande för mig så fick ett år nu då, eller egentligen två år då jag lade om till årsbetalning när avgiftshöjningen nämndes.

CardKing

Medlem
+1 där. Ligger som framtida betalning för gamla priset.

Nu med The Athletic som benefit så blir det ytterligare €39 som jag sparar. Mao ännu bättre deal än förra året.

Dags att börja kika närmare på RevPoints!

Ja.
Det är en hel del nyheter inom Revolut.
RevPoints = går att överföra till ca 30 flygbolag.

*Växla till rabatter, uppgraderingar

*Upp till 3200kr per tillfälle i avdrag

Prisexempel Metal/Ultra
upp till 1P / 10kr som spenderas med kortet.

10P per avrundad 3kronor

10xP på utvalda revolutprodukter

Bonuspoäng på slutförda utmaningar
Vistelser = Revoluts egna bokningsportal med just nu ca 1,9 miljoner boenden i 200 länder.

E-sim med surf

Ej testat. Men kanske kan vara smidig lösning med roaming och valfria datapaket.
Om man inte har något bättre avtal med sin ordinarie operatör vill säga.

Ja.
Det är en hel del nyheter inom Revolut.
RevPoints = går att överföra till ca 30 flygbolag.

*Växla till rabatter, uppgraderingar

*Upp till 3200kr per tillfälle i avdrag

Prisexempel Metal/Ultra
upp till 1P / 10kr som spenderas med kortet.

10P per avrundad 3kronor

10xP på utvalda revolutprodukter

Bonuspoäng på slutförda utmaningar
Vistelser = Revoluts egna bokningsportal med just nu ca 1,9 miljoner boenden i 200 länder.

E-sim med surf
Ej testat. Men kanske kan vara smidig lösning med roaming och valfria datapaket.
Om man inte har något bättre avtal med sin ordinarie operatör vill säga.
Jag testade e-sim, fungerade smidigt. En stor fördel är att internet för Revolut-appen inte räknas, det ska alltid fungera.

Så om man konfigurerar e-sim hemma någon gång och sedan deaktiverar det i telefonens inställningar (men inte raderar det), så kan man när som i framtiden aktivera det och gå in i revolut-appen för att köpa en dataplan.

Ett av mina största användningsområden här är faktiskt Sverige. Om jag befinner mig någonstans utan täckning kan jag testa gå in i Revolut-appen. Fungerar internet där kan jag köpa en tillfällig dataplan och surfa vidare med deras operatör istället.

Toppen