Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Matore

Medlem
Det kostar ingen avgift. (För närvarande, ska man kanske lägga till)
Det klassificeras som ett kontantuttag av t.ex SEB kort, och har volym begränsningar som kontantuttag men är inte avgiftsbelagt
Ok läste nånstans att det räknas som kontantuttag hos SAS EB MC men det stämmer inte alltså? Då får man alltså poäng vid överföring. Är mest intresserad av att föra över pengar för kontantuttag i utlandet.

intuition

Medlem
Uppenbarligen har SEB kort två olika kontantuttag i sin klassificering. En som avser uttag i automat och liknande (har avgift) och en annan typ som avser vissa överföringar (ej avgift).
Därför står det "kontantuttag" på Revolut transaktioner utan att de belastas med en kontantuttagsavgift

Matore

Medlem
Ok men det står ju 40 kr i SEBs prislista, inget om att det är fritt på något sätt....
Men hur för jag över kostnadsfritt - en banköverföring verkar också kosta pengar?

intuition

Medlem
Det här är en fråga som uppkommer med jämna mellanrum, och jag vet inte hur jag ska kunna förklara tydligare.
Jag föreslår att du helt enkelt testar själv. I värsta fall förlorar du 40 kr och det är kanske en billig peng för att känna dig säker på hur det fungerar?

”Vi kontaktar dig för att berätta om några ändringar som vi gör i våra personliga villkor och växlingsavgifter. Dessa ändringar gäller från 7 juni 2023.

Valutaväxlingsavgifter
För Standard-kunder förblir avgifterna desamma upp till din gräns för skälig användning av utländsk valuta på 10.000 kr per månad. Avgifterna ökar för transaktioner över denna gräns (från 0,5 % till 1 %). Helgavgifter påverkas inte av ändringen.”

Toppen