Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Tamas

Medlem
Aj aj aj, det bådar inte gott. Dom frågar alltså om bevis på att det verkligen är fråga om returer? Som ju Curve/GBIT ser ut som för Revolut.

Ja, det ser ut så. Svårt att bevisa att jag returnerade glassen till kiosken :)
Han citerade till mig deras T&C som säger att Revolut kortet får inte användas för andra förmåner. Så ja, jag fick en varning och begärs massor av underlag nu. Som sagt alla sagor tar slut verkar det så.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Judas kiss

Medlem
Hoppas det blir friktionsfritt att göra en exit. Tömma kontot och avsluta, de har ju möjlighet att skapa mer problem för en om man är under en verifieringsrunda.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Tamas

Medlem
Hoppas det blir friktionsfritt att göra en exit. Tömma kontot och avsluta, de har ju möjlighet att skapa mer problem för en om man är under en verifieringsrunda.
Exakt så tänker jag. När jag läser T&C har de till och med rätt att kräva skadestånd. Det vill man helst undvika. Försöker inte bråka för mycket, men orden är väldigt luddiga i T&C så GBIT kan ses som fraudlent kanske? Gråzon som man ska inte grotta ner för mycket i... hoppas ni slipper!
 

Tamas

Medlem
Nu har jag kollat lite närmare på Revolut historiken. Det ser ut som att Curve gjorde refund 2ggr i helgen för de flesta transaktioner. En gick igenom dem andra står som pending. Undrar om det är dem som gör att Revolut reagerar. Försöker reda ut. Trist :(
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Nu har jag kollat lite närmare på Revolut historiken. Det ser ut som att Curve gjorde refund 2ggr i helgen för de flesta transaktioner.

Hmm, intressant. Kanske har det triggat en fraud detection bot?

GBIT ser OK ut hos mig men körde inga under den helgen.

Noterar dock att det inte står CRV* på alla mina Curve-transaktioner hos Revo längre.
 

bvs

Medlem
Har varit Revolutanvändare sedan lanseringen i Sverige men efter fiaskot med kontotransaktioner som inte fungerar som de ska och att appen blir mer och mer en portal för cashback och reklam så kommer jag nog leta efter alternativ och stänga ned kontot. Speciellt efter det man läser här om folks problem med GBIT via Curve också.
 
Toppen