Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Judas kiss

Medlem
Hur gick det med frågorna du fick från Revolut om Curve refunds? Dom var nöjda med dina svar eller tyckte dom att det var "för många" refunds?

Är mitt uppe i en verifieringsrunda hos dem med lönespeccar, tax statement samt rätt mycket mer(det är inte lite de begär) och det var en av de frågor de ställde i samma veva. Har inte gett någon specifikt svar på den frågan än utan skickar lite info allt eftersom man har tid, men uppdaterar längre fram angående den frågan.

• Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
Jag ser att mina sista två räkningar är betalda och registrerade hos utställare idag, den sista dagen i månaden. Skönt att det fortsatt fungerar för mig med tanke på strulet som rapporteras av andra i tråden.

nixa

Medlem
Är mitt uppe i en verifieringsrunda hos dem med lönespeccar, tax statement samt rätt mycket mer(det är inte lite de begär) och det var en av de frågor de ställde i samma veva. Har inte gett någon specifikt svar på den frågan än utan skickar lite info allt eftersom man har tid, men uppdaterar längre fram angående den frågan.

Har haft en sån runda igång hos dom sedan februari.. Förstår inte varför de inte ställde alla frågor de ville ha svar på direkt, utan när svarar på något så kommer dom på något nytt o fråga om. Skulle de begära ut skattebesked kommer jag helt enkelt avsluta mitt konto dock. Inte för att det finns något där o hitta, utan av ren princip. Någon gräns måste man dra, och så värdefull är inte deras tjänst. Särskilt inte då förtroendet har sjunkit något enormt p.g.a. detta.

Har haft en sån runda igång hos dom sedan februari.. Förstår inte varför de inte ställde alla frågor de ville ha svar på direkt, utan när svarar på något så kommer dom på något nytt o fråga om. Skulle de begära ut skattebesked kommer jag helt enkelt avsluta mitt konto dock. Inte för att det finns något där o hitta, utan av ren princip. Någon gräns måste man dra, och så värdefull är inte deras tjänst. Särskilt inte då förtroendet har sjunkit något enormt p.g.a. detta.

Jag fick en "review" av dom förra året. Jag skulle verifiera min inkomst. Jag skciakde då in senaste deklarationen samt senaste 3 månaders lönespecifikationer. 2 dagar senare var ärendet löst och kontot aktivt igen.

andreash

Medlem
Fick samma vid årsskiftet och fick svar först för nån månad sen där de ville ha andra utdrag. Skickade in det med via en Dropboxlänk - värdelöst att göra sånt på mobilen annars. Sen blev det godkänt.

Tamas

Medlem
Nu är det min tur med utfrågning. De kräver "supporting documents for card payments" för de returerna som gjordes med Curve.
Räcker inte med lönespec utan massor av andra saker. Synd... Jag stänger ner kontot tror jag, det värt inte besväret att gräva fram alla kvitto och sånt för 50:- betalningar. Kan ha bra FX med Curve... Alla sagor tar slut någon gång :)

Judas kiss

Medlem
Nu är det min tur med utfrågning. De kräver "supporting documents for card payments" för de returerna som gjordes med Curve.
Räcker inte med lönespec utan massor av andra saker. Synd... Jag stänger ner kontot tror jag, det värt inte besväret att gräva fram alla kvitto och sånt för 50:- betalningar. Kan ha bra FX med Curve... Alla sagor tar slut någon gång :)

Vilket skämt, vad pysslar de med egentligen?

hco

Medlem
Räcker inte med lönespec utan massor av andra saker. Synd... Jag stänger ner kontot tror jag, det värt inte besväret att gräva fram alla kvitto och sånt för 50:- betalningar

Aj aj aj, det bådar inte gott. Dom frågar alltså om bevis på att det verkligen är fråga om returer? Som ju Curve/GBIT ser ut som för Revolut.

Last edited:
Toppen