Sagt och gjort - efter diskussioner igår så blev jag ombedd av support att skicka en summa till mitt eget konto, med ett förbestämd referensnummer.
Resultatet?
Nu har jag iaf givit dem mer underlag om hur dålig denna uppdatering är.
- Pengarna kom fram på mindre än 1h (Riktigt bra!)
- Referensen var något helt annat... (mindre bra)
Jag tror nästan att det är så att de har flera olika "providers" och att man inte riktigt vet vilken det blir i slutändan. Skulle iaf förklara varför referens-texten ibland kommer fram, ibland förvanskas osvFascinerande att det verkar gå fort för vissa och inte för andra. Den jag testade igår gick till fail i förmiddags. Den jag testade vid lunch beräknas till måndag..
Det skulle också kunna förklara att de kräver både Iban+bic och clearing+kontonr. Trots att det är helt olika system där man garanterat aldrig faktiskt behöver båda.Jag tror nästan att det är så att de har flera olika "providers" och att man inte riktigt vet vilken det blir i slutändan. Skulle iaf förklara varför referens-texten ibland kommer fram, ibland förvanskas osv
Det där låter misstänkt likt det som currencycloud kräver. Det pratades om detta 4-5 sidor upp i tråden....
På "Account number" raden ges 15 stycken "#" tecken, ...
Det där låter misstänkt likt det som currencycloud kräver. Det pratades om detta 4-5 sidor upp i tråden.
Swedish Krona (SEK) – Help Center
Här står att konto ska vara 1-15 tecken.
Här är deras dokument om svenska konton, och det står tydligt att LF ska konto anges som 7 siffror (och clearing som 4 siffror, såklart.
Bank and account numbers for local SEK payments – Help Center
Inget av de här dokumenten är ju Revoluts officiella, men det har ju slunkit ut att det är just currencycloud de bytt till för vissa transaktioner.
Nu hjälper detta kanske inte dig, men det finns i alla fall inget som tyder på att du gör något med med 4+7 siffror.
Tjenare!
Är det någon som vet om det finns nya restriktioner mellan Revolut/SAS Mastercard och Handelsbanken?
För några år sen så samlade jag en hel del poäng genom överföringar men osäker om det funkar fortfarande.
Tänker främst denna cirkulation:
SAS MC till Revolut till Handelsbanken till SAS MC osv