Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

mha321

Medlem
Sagt och gjort - efter diskussioner igår så blev jag ombedd av support att skicka en summa till mitt eget konto, med ett förbestämd referensnummer.

Resultatet?
  • Pengarna kom fram på mindre än 1h (Riktigt bra!)
  • Referensen var något helt annat... (mindre bra)
Nu har jag iaf givit dem mer underlag om hur dålig denna uppdatering är.

Fascinerande att det verkar gå fort för vissa och inte för andra. Den jag testade igår gick till fail i förmiddags. Den jag testade vid lunch beräknas till måndag..
 

intuition

Medlem
Fascinerande att det verkar gå fort för vissa och inte för andra. Den jag testade igår gick till fail i förmiddags. Den jag testade vid lunch beräknas till måndag..
Jag tror nästan att det är så att de har flera olika "providers" och att man inte riktigt vet vilken det blir i slutändan. Skulle iaf förklara varför referens-texten ibland kommer fram, ibland förvanskas osv
 

mha321

Medlem
Jag tror nästan att det är så att de har flera olika "providers" och att man inte riktigt vet vilken det blir i slutändan. Skulle iaf förklara varför referens-texten ibland kommer fram, ibland förvanskas osv
Det skulle också kunna förklara att de kräver både Iban+bic och clearing+kontonr. Trots att det är helt olika system där man garanterat aldrig faktiskt behöver båda.
 

Greger

Medlem
Ber om lite hjälp här på forumet. Försöker att överföra från Revolut till Länsförsäkringar konto, men misslyckas. Har läst senaste inläggen i tråden och förstår det som att "account number" saknas utöver IBAN, men att man inte behöver ange "Clearing code". Tidigare gick det bra med endast IBAN för mig.

På "Account number" raden ges 15 stycken "#" tecken, men mitt kontonummer inklusive clearing nummer är endast 11 siffror, hur skall man ange detta på rätt sätt?
 

intuition

Medlem
...
På "Account number" raden ges 15 stycken "#" tecken, ...
Det där låter misstänkt likt det som currencycloud kräver. Det pratades om detta 4-5 sidor upp i tråden.

Swedish Krona (SEK) – Help Center
Här står att konto ska vara 1-15 tecken.

Här är deras dokument om svenska konton, och det står tydligt att LF ska konto anges som 7 siffror (och clearing som 4 siffror, såklart.
Bank and account numbers for local SEK payments – Help Center

Inget av de här dokumenten är ju Revoluts officiella, men det har ju slunkit ut att det är just currencycloud de bytt till för vissa transaktioner.

Nu hjälper detta kanske inte dig, men det finns i alla fall inget som tyder på att du gör något med med 4+7 siffror.
 

Greger

Medlem
Det där låter misstänkt likt det som currencycloud kräver. Det pratades om detta 4-5 sidor upp i tråden.

Swedish Krona (SEK) – Help Center
Här står att konto ska vara 1-15 tecken.

Här är deras dokument om svenska konton, och det står tydligt att LF ska konto anges som 7 siffror (och clearing som 4 siffror, såklart.
Bank and account numbers for local SEK payments – Help Center

Inget av de här dokumenten är ju Revoluts officiella, men det har ju slunkit ut att det är just currencycloud de bytt till för vissa transaktioner.

Nu hjälper detta kanske inte dig, men det finns i alla fall inget som tyder på att du gör något med med 4+7 siffror.

Tack! Jag ska se om det hjälper.
 
D

Deleted member 53670

Guest
Tjenare!

Är det någon som vet om det finns nya restriktioner mellan Revolut/SAS Mastercard och Handelsbanken?
För några år sen så samlade jag en hel del poäng genom överföringar men osäker om det funkar fortfarande.

Tänker främst denna cirkulation:
SAS MC till Revolut till Handelsbanken till SAS MC osv
 

Tonton

Medlem
Tjenare!

Är det någon som vet om det finns nya restriktioner mellan Revolut/SAS Mastercard och Handelsbanken?
För några år sen så samlade jag en hel del poäng genom överföringar men osäker om det funkar fortfarande.

Tänker främst denna cirkulation:
SAS MC till Revolut till Handelsbanken till SAS MC osv

Det där är låååångt ifrån okej i både SEB Kort AB (SAS MC), Revolut, och Handelsbankens ögon.

Förvänta dig att Revolut stänger ner dig ifall du gör det det. De som har försökt får ofta varningar och har därefter blivit avstängda ifall de inte slutar. Tydligt emot T&C (Punkt 11 ifall du vill läsa själv).
 
Toppen