Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Big Birger

Medlem
Fick svar i chatten. De skrev:

upload_2021-5-20_17-50-15.png


Sista meningen tycker jag är en smula oklar. Var ganska tydlig i mitt svar att IBAN-tjänsten är totalt värdelös om inte referensnumret följer med hela vägen.
 

mha321

Medlem
De svarar som om det ligger helt utanför deras kontroll. Men faktum är att de ändrat och därmed pajjat något som fungerade.
Det är kanske inte deras teknik som är ansvarig. Men det är de som har ett avtal med en partner som inte levererar ordentligt. Det bör de ju då antingen kräva att de fixar, byta alternativ, eller tydligt tala om för sina egna kunder att man inte kan förvänta sig att tjänsten fungerar längre.
 

mha321

Medlem
Ni som har fått det att fungera överhuvudtaget. Hur lägger ni in kontonr?

Jag provade att lägga in ett kontonr i SEB, med clearingnummer och kontonr. Den går inte in, ""We're sorry, something has gone wrong". Om jag lägger in en extra nolla förekontonumret, s går det in. Men då blir överföringen rejected. Hur ska de egentligen läggas in?
 

Big Birger

Medlem
Ni som har fått det att fungera överhuvudtaget. Hur lägger ni in kontonr?

Jag provade att lägga in ett kontonr i SEB, med clearingnummer och kontonr. Den går inte in, ""We're sorry, something has gone wrong". Om jag lägger in en extra nolla förekontonumret, s går det in. Men då blir överföringen rejected. Hur ska de egentligen läggas in?
Min överföring som jag hänvisar till där referensen ändrades var till just ett SEB-konto. Jag la in clearingnummer och kontonummer vad jag minns utan minsta krångel. Överföringen fungerade, förutom att referensen ändrades då...
 

A87

Medlem
Ni som har fått det att fungera överhuvudtaget. Hur lägger ni in kontonr?

Jag provade att lägga in ett kontonr i SEB, med clearingnummer och kontonr. Den går inte in, ""We're sorry, something has gone wrong". Om jag lägger in en extra nolla förekontonumret, s går det in. Men då blir överföringen rejected. Hur ska de egentligen läggas in?
De första fyra siffrorna är clearingnumret. Ta bort dessa från kontonummerfältet och lägg till dessa i clearingfältet.
 

mha321

Medlem
De första fyra siffrorna är clearingnumret. Ta bort dessa från kontonummerfältet och lägg till dessa i clearingfältet.
Japp. Det var så jag gjorde. Det gick inte att spara. Med en extra nolla före kvarvarande numret så gick det att spara men överföringen gick inte igenom. Med två extra nollor gick det också att spara, får väl se på måndag om test överföringen gått igenom.

Stabilt och bra det är. Det fanns ju en anledning till att IBAN togs fram och det vet ju just att sådana här problem inte ska finnas längre...
 

Tonton

Medlem
Jag har klagat och fick svaret:

"Tonton, the payment reference that you insert while making the transfer may not be visible in the app or in the transfer confirmation but it is always sent by us to the beneficiary's bank."

Jag får lust att göra en överföring, enbart för att käbbla vidare.

Sagt och gjort - efter diskussioner igår så blev jag ombedd av support att skicka en summa till mitt eget konto, med ett förbestämd referensnummer.

Resultatet?
  • Pengarna kom fram på mindre än 1h (Riktigt bra!)
  • Referensen var något helt annat... (mindre bra)
Nu har jag iaf givit dem mer underlag om hur dålig denna uppdatering är.
 

nixa

Medlem
Inte relevant till diskussionen ni haft ovan men kan varna för o överföra stora belopp hit o dit samt överlag att använda revolut som en "riktig" bank, finns folk som blivit avstängda även när de bevisat var deras pengar kommer ifrån och syftet med överföringarna. Då riskerar ens pengar att bli låsta under lång tid. Jag håller själv på o bli granskad just nu, och där ville de ha bevis på inkomst. Beloppet de tog upp var den totala transaktionsvolymen, vilket är riktigt konstigt. Dvs om man växlar 50k till USD sen tillbaka så är det en transaktionsvolym på 100k trots att pengarna inte rört på sig. De verkar även ha helt fel information om vissa transaktioner - och en av de på kundservice som ställde några frågor kunde ju knappt stava på engelska ens... Får se hur detta slutar. Men absolut slut på användning av revolut utöver reskassa med små insättningar i taget för min del, oavsett vad de kommer fram till i deras granskning.
 

Apisto

Medlem
Sneglat på Revolut ett tag (bl.a. pga juniorkorten), och nu mtp SAS MC poängkampanj tänkte jag att idag kanske är läge att slå till. Fixade Revolut premium, fick validering att funka på tredje försöket, 1x körkort, 2x pass, och fick betalningen för revolut premium att funka genom apple pay (sas mc bakom curve).
När jag dock ska fylla på pengar tar det stopp. Funkar inte med apple pay (Curve->sasMC) , och försöker jag lägga in SAS MC-kortet direkt så säger Revolut att det nekades av min bank.
Det här ska funka väl? Eller har jag missuppfattat?
 
Toppen