Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Idag tog det stopp för mig. Transfer ville inte gå igenom: "We're sorry, something has gone wrong. Please try later."

Jag tolkar det som att jag måste fylla i clearing- och kontonummer för att få det att fungera. Detta sög ju, då jag knappt vågar skicka iväg en betalning där referensen inte kommer med...

Har någon fått det att fungera?
Samma för mig. Skickade till en tidigare sparad mottagare i fredags, fungerade. Samma mottagare fungerade inte i tisdags. Fick identiskt felmeddelande, och drog samma slutsats.

Törs inte heller skicka iväg betalning utan att vara säker på att referensen kommer med.

Chattade med Revolut via webben, just för att hälla mera vatten på referens-kvarnen.

Personen jag chattade med hävdade att det var jag som skrivit in ett random-nummer, och inte dem.

upload_2021-5-20_13-15-53.png

Men efter att jag visade skärmdump på min transaktion, och personen jag chattade med visade sin dokumentation på transaktionen (med random-nummer som referens) kunde vi komma överens om att det nog inte var jag som skrivit fel. :)

Nu är ärendet lämnat vidare för utredning. Får se vad som kommer utav det.

Jag tog en för BC laget och provade. Snabbt och smärtfritt gick det fortsatt idag. Bra det, men de måste seriöst få till detta så att vi alla kan fortsätta använda dem för just betalningar. Vi betalar trots allt för tjänsterna. Lägger med infon om det kan vara till nytta? Tack för engagemanget också @Big Birger

26C26F39-2409-405E-B7EE-C826F1CB5346.jpeg

"...the payment reference that you insert while making the transfer may not be visible in the app or in the transfer confirmation but it is always sent by us to the beneficiary's bank."

Blir väldigt nyfiken på hur detta ska gå till i praktiken, om inte referensen finns med i transaktionen.

Två olika betalningar till en och samma sparade mottagare, bankkonto med IBAN. Vilken referensinfomration mottagaren får varierar, milt sagt...
Det jag har matat in: NNNNNN

Vad mottagaren fått, i fältet "Meddelande"

Mottagare 1 (bank1):
Mars 2020: NNNNNN
Nov 2020: NNNNNNTRANSFER201127-XXXXXXXX
April 2020: NNNNNN

Mottagare 2 (bank2):
April 2020: NNNNNN TRANSFER 210422-XXXXXXXX

Toppen