Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Det där är låååångt ifrån okej i både SEB Kort AB (SAS MC), Revolut, och Handelsbankens ögon.

Förvänta dig att Revolut stänger ner dig ifall du gör det det. De som har försökt får ofta varningar och har därefter blivit avstängda ifall de inte slutar. Tydligt emot T&C (Punkt 11 ifall du vill läsa själv).

Ok, då vet jag det. Hade inte tänkt göra det med absurda summor, kanske runt 10k i månaden med mindre summor åt gången
 

palmen

Moderator
Ok, då vet jag det. Hade inte tänkt göra det med absurda summor, kanske runt 10k i månaden med mindre summor åt gången
Spelar ingen roll om det är 1 krona eller 100k kronor, det du beskriver är ett beteende som inte accepteras, förr eller senare åker du troligtvis dit på det och det kommer bli väldigt tråkigt.
Du riskerar att inte få ha med dessa banker och kortföretag att göra framöver samt att sas har rätt att slänga ut dig från eurobonus och alla dina poäng blir då värdelösa.
Mitt råd är att du tänker om i detta, enligt mig är det inte värt detta att "fiffla" på detta sätt. Det är inget de ser lätt på.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Det är oavsett summor inte tillåtet. Utöver att du riskerar att få dina konton spärrade så riskerar du att dra på dig en utredning rörande misstänkt penningtvätt, det är inget man vill råka ut för!

Spelar ingen roll om det är 1 krona eller 100k kronor, det du beskriver är ett beteende som inte accepteras, förr eller senare åker du troligtvis dit på det och det kommer bli väldigt tråkigt.
Du riskerar att inte få ha med dessa banker och kortföretag att göra framöver samt att sas har rätt att slänga ut dig från eurobonus och alla dina poäng blir då värdelösa.
Mitt råd är att du tänker om i detta, enligt mig är det inte värt detta att "fiffla" på detta sätt. Det är inget de ser lätt på.
Yes, förstår era varningar! Men ska nog prova ända tills jag får en varning ändå. Finns gott om alternativ jag kan använda ifall de stänger ner mina konton hos dem.

Själv tycker jag dock att det är problem i deras system så inte mitt ansvar att låter mina pengar cirkulera lite.
 

ekf

Medlem
Yes, förstår era varningar! Men ska nog prova ända tills jag får en varning ändå. Finns gott om alternativ jag kan använda ifall de stänger ner mina konton hos dem.
Jag ska inte tjata på dig, alla får göra som de vill...
Men jag vill bara be dig att läsa på om vad som händer när man hamnar i en penningtvättsutredning i Sverige.
Läs även på i Revoluts forum, där finns det flera exempel på att de spärrar ditt konto utan förvarning och utan möjlighet att röra dina pengar så länge utredningen pågår (minst flera månader sist jag orkade läsa de trådarna) och utan minsta kommunikation till dig som kund (för du är ju i det fallet en misstänkt).
 

intuition

Medlem
Nu har även jag hamnat i läget att nya betalningar (till redan registrerade mottagare) vägras med felet "tillfälligt fel, försök igen senare".
När jag istället lägger upp betalningsmottagaren på nytt (och därmed tvingas lägga in både IBAN, BIC, Clearing och konto) går det alldeles utmärkt att betala.

Och nu har Revolut i sanning fuckat upp betalningar. Den här gången kom referensen inte med överhuvudtaget. Istället ser det ut som en helt lokal överföring genom bankgirot och vad jag tror är betalningsförmedlarens konto som referens.
Det stör mig otroligt mycket att Revolut inte fattar överhuvudtaget vad de ställt till med. Plus att de skickar bekräftelser som inte stämmer med verkligheten.

Revoluts bekräftelse till mig:
Skärmavbild 2021-05-24 kl. 15.13.41.png




Vad mottagaren fick reda på:


Skärmavbild 2021-05-24 kl. 15.20.25.png
 

M.K

Medlem
Jag körde en 10’ betalning som gick iväg utan problem på gamla sättet idag. Troligen den sista nu då alla tvingas över till nya Kalle Anka systemet. Jag lär knappast ha kvar möjligheten till räkningar i juni.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Någon som känner till något bra alternativ till Revolut. Jag är alltså ute efter att kunna sätta in med IBAN-överföringar och kort, och kunna ta ut med kort men också som ovan diskuterat kunna göra betalningar till IBAN-mottagare i andra länder (inkl Sverige).
 
Märkte att det plötsligt inte gick att skicka iväg en betalning. Summa sumarum är att det just nu är stor risk att det strular med referens (i.e. OCR)?
 
Toppen