Njae, jag vet inte om jag håller med, det känns som att jämföra en Rolls-Royce med en Volvo. Det är absolut inget fel på en Volvo, men jag vill hävda att man kan köpa kebab snarlik den vid Hallesches Tor på hundratals ställen i Berlin (kebak överlag i Berlin är mycket goda). Mustafas kebab innehåller bl a rotfrukter, fetaost och citronsaft och det gör skillnad i smak, tycker jag.Döner Kebab: Jag kan inte rekommendera Mehringdamm, det är bara turister som hänger där. Gå av en station därifrån, Hallesches Tor, och beställ en precis lika mumsig Döner från stället under U-Bahn-bron. Dönerspettet där roterar nästan dygnet runt, mycket välbesökt så allt är fräscht och köttet nygrillat, utan Mehringdamms köer![]()
Du kommer inte ångra något av valen
För att fullfölja kvällen kan du ju passa på att ta nattamaten på Karl Marx Grill (hörnet karl Marx strasse / Reuterstrasse, ett stenkast från hornet). Dvs om du inte pallar ta dig hela vägen till Mehringdamm och Curry 36, som ju är det självklara valet
Viel Spaß!
Hälsa ägarna eller svenska killen i baren från mig. Jag får vänta ytterligare någon vecka på nästa besök.
Härligt att höra att unikatet fortfarande håller. Blev sugen på schnitzel å pilsner nu. Får planera återbesök snart...En extremt sen återkoppling, men schnitzeln på Englers Unikat var fantastisk!
Visa bifogad bild 129275
Intressant lågt betyg på google, sett McDonalds med bättre betyg än så därNån som har varit på Nobelhart & Schmutzig nyligen? De ligger på 50-best men har blandade recensioner av folk på Google etc.
Ja med tanke på att de anses som världens 17:e bästa restaurang borde de ligga på över 4 i snitt på Google.Intressant lågt betyg på google, sett McDonalds med bättre betyg än så där![]()
Ibland kan man ju urskilja dåliga recensenter från dåliga betyg genom att filtrera ut dom dåliga recensionerna och lusläsa dom.Ja med tanke på att de anses som världens 17:e bästa restaurang borde de ligga på över 4 i snitt på Google.
Men det kan ju vara lite som ned Tegui i Buenos Aires. Världens restaurangexperter hyllade den restaurangen medans den lokala publiken älskade att hata stället. Nu stängd.