Senaste nytt

Restaurangtips i Berlin?

Kris

Medlem
Gjorde ett snabbt pitstop på Café am Neuen See med Jr idag. De har grävt runt där ett tag, men nu är det full fart igen. Serveringsdelen för biergarten är nu i anslutning till nybyggda restaurangen. Sandlådorna något mindre, men fortfarande tillräckligt för att hålla grytan kokande för småbarnsföräldrar ett par pilsner extra. :)

Charmig mix av 'prime location' och en biergartens exklusiva sunkighet. Finns både en restaurang (som jag inte provat i modern tid) samt den mer vomymiösa biergarten. För den maritimt lagda finns det båtuhyrning för en billig peng.

Värt ett besök. Krypavstånd till InterContinental Berlin...

20211002_181319.jpg


20211002_181315.jpg


20211002_180611.jpg
 
Döner Kebab: Jag kan inte rekommendera Mehringdamm, det är bara turister som hänger där. Gå av en station därifrån, Hallesches Tor, och beställ en precis lika mumsig Döner från stället under U-Bahn-bron. Dönerspettet där roterar nästan dygnet runt, mycket välbesökt så allt är fräscht och köttet nygrillat, utan Mehringdamms köer :)
Njae, jag vet inte om jag håller med, det känns som att jämföra en Rolls-Royce med en Volvo. Det är absolut inget fel på en Volvo, men jag vill hävda att man kan köpa kebab snarlik den vid Hallesches Tor på hundratals ställen i Berlin (kebak överlag i Berlin är mycket goda). Mustafas kebab innehåller bl a rotfrukter, fetaost och citronsaft och det gör skillnad i smak, tycker jag.
 

plover

Medlem
Kan rekommendera Ottenthal om ni gillar schnitzel, kartoffelsallad med vinägrettdrswing och såklart kaiserschmarrn.
 

Roseleaf

Medlem
Du kommer inte ångra något av valen :)
För att fullfölja kvällen kan du ju passa på att ta nattamaten på Karl Marx Grill (hörnet karl Marx strasse / Reuterstrasse, ett stenkast från hornet). Dvs om du inte pallar ta dig hela vägen till Mehringdamm och Curry 36, som ju är det självklara valet :)

Viel Spaß!

Hälsa ägarna eller svenska killen i baren från mig. Jag får vänta ytterligare någon vecka på nästa besök.

En extremt sen återkoppling, men schnitzeln på Englers Unikat var fantastisk!
20210924_210601.jpg
 
Intressant lågt betyg på google, sett McDonalds med bättre betyg än så där :D
Ja med tanke på att de anses som världens 17:e bästa restaurang borde de ligga på över 4 i snitt på Google.

Men det kan ju vara lite som ned Tegui i Buenos Aires. Världens restaurangexperter hyllade den restaurangen medans den lokala publiken älskade att hata stället. Nu stängd.
 

Rickard_O

Medlem
Ja med tanke på att de anses som världens 17:e bästa restaurang borde de ligga på över 4 i snitt på Google.

Men det kan ju vara lite som ned Tegui i Buenos Aires. Världens restaurangexperter hyllade den restaurangen medans den lokala publiken älskade att hata stället. Nu stängd.
Ibland kan man ju urskilja dåliga recensenter från dåliga betyg genom att filtrera ut dom dåliga recensionerna och lusläsa dom.
Kan ju vara riktigt larviga skäl folk sätter 1or för, men här verkade det ju va något mer i görningen än dåliga kunder som vill jävlas.
Om man ska lita på många 1or som sattes så va det ju av folk som "verkade" ha erfarenhet av liknande ställen.

Betalar man över 2200:-/näsan utan dryck för enstjärnigt så förväntar mig sig något utöver det vanliga, visserligen har ju inflationen gjort sitt senaste tiden.
 
Toppen