Senaste nytt

Resor med öl

Kanske inte direkt en resa enkom för ölen, men kan kanske intressera någon. På CES sprang jag på Aromyx som säger sig med hjälp av AI och facial recognition kunna ge ölrekommendationer. Jag testade den, 3 olika ölar som jag fick smaka (samtidigt som mina ansiktsuttryck "tolkades") och betygsätta och sedan presenterades 3 ölar som jag säkert skulle älska! Jag är väl inte så övertygad om att det fungerar så bra, eller så är det för att jag har skägg och glasögon... ;) sen fick man ett erbjudande att testa det rekommenderade ölet på Beer park på Paris - Las Vegas, men jag han tyvärr inte.

CONSUMER ELECTRONICS SHOW (CES) –Aromyx, a leading sensory science and data company that biologically replicates the human senses of taste and smell, today announced its consumer-facing product recommendation AI technology

This technology suggests food, beverage, or fragrance products for consumers based on how a product’s taste or smell matches an individual’s own taste and smell affinities. It identifies the products that a consumer views positively or negatively, and matches them with profiled products that best meet their personal preferences. Unlike other recommendation algorithms, Aromyx’s technology is based on human biological responses to taste and smell and AI, not mere inferences based on other people’s purchasing behavior. This allows for personalized recommendations that are the basis for nuanced product comparisons and selections.

Screenshot_20230109-195931.png
 

Attachments

  • Screenshot_20230109-195409.png
    Screenshot_20230109-195409.png
    205,8 KB · Visningar: 49
  • Screenshot_20230109-195730.png
    Screenshot_20230109-195730.png
    226 KB · Visningar: 48
  • Screenshot_20230109-195755.png
    Screenshot_20230109-195755.png
    208,9 KB · Visningar: 46
  • Screenshot_20230109-195835.png
    Screenshot_20230109-195835.png
    214,6 KB · Visningar: 47
  • Screenshot_20230109-195809.png
    Screenshot_20230109-195809.png
    210,3 KB · Visningar: 46
  • Screenshot_20230109-195942.png
    Screenshot_20230109-195942.png
    215,9 KB · Visningar: 53

rvarttinen

Medlem
Kanske inte direkt en resa enkom för ölen, men kan kanske intressera någon. På CES sprang jag på Aromyx som säger sig med hjälp av AI och facial recognition kunna ge ölrekommendationer. Jag testade den, 3 olika ölar som jag fick smaka (samtidigt som mina ansiktsuttryck "tolkades") och betygsätta och sedan presenterades 3 ölar som jag säkert skulle älska! Jag är väl inte så övertygad om att det fungerar så bra, eller så är det för att jag har skägg och glasögon... ;) sen fick man ett erbjudande att testa det rekommenderade ölet på Beer park på Paris - Las Vegas, men jag han tyvärr inte.

CONSUMER ELECTRONICS SHOW (CES) –Aromyx, a leading sensory science and data company that biologically replicates the human senses of taste and smell, today announced its consumer-facing product recommendation AI technology

This technology suggests food, beverage, or fragrance products for consumers based on how a product’s taste or smell matches an individual’s own taste and smell affinities. It identifies the products that a consumer views positively or negatively, and matches them with profiled products that best meet their personal preferences. Unlike other recommendation algorithms, Aromyx’s technology is based on human biological responses to taste and smell and AI, not mere inferences based on other people’s purchasing behavior. This allows for personalized recommendations that are the basis for nuanced product comparisons and selections.

Visa bifogad bild 137761
För några år sedan besökte jag konfernesen Google Next och fick bla höra ett föredrag om hur AI användes för att optimera filterbyten på ett bryggeri .. men, detta som ger rekommendationer är på en annan nivå. ;)
 

rvarttinen

Medlem
I höstas besökte vi Karibien och fick chansen att bland anant prova denna lilla trevliga lokalbryggda sak, Dessutom ekologisk ...
(bilderna för stora för att servern skulle klara av dem ..!. så, om ok jag lägger dem som bilagor istället.)
 

Attachments

  • PB118045.jpg
    PB118045.jpg
    72,8 KB · Visningar: 57
  • PB118046.jpg
    PB118046.jpg
    71,1 KB · Visningar: 58
  • PB118055 (1).jpg
    PB118055 (1).jpg
    109,7 KB · Visningar: 53

Tamas

Medlem
Jag ska till Chicago över helgen, kommer ha en (trött...) lördag kväll som jag tänkte använda att dricka lite god öl och äta deep dish pizza. Finns det nån bra plats där jag kan göra båda samtidigt?
 
Father’s Office i Santa Monica, bra craft beer, magiska hamburgare.

Ska snart vingla härifrån mätt och belåten , burgaren var grym , jag ”hann” bara prova öl från hazy delen av meny men det räckte gott för mig
Tack för tipset !
Och tack för den här tråden , tyckt det är svårt att hitta bra ställen i santa Monica , speciellt nu när west 4th and Jane stängt ner :oops:
3A94E57C-BDA4-4D84-9EFC-D675FB8C3771.jpeg
 

Mimer

Medlem
Ska snart vingla härifrån mätt och belåten , burgaren var grym , jag ”hann” bara prova öl från hazy delen av meny men det räckte gott för mig
Tack för tipset !
Och tack för den här tråden , tyckt det är svårt att hitta bra ställen i santa Monica , speciellt nu när west 4th and Jane stängt ner :oops:
Visa bifogad bild 138255

Kul att du gillade Father's Office och kul att stället fortfarande verkar vara lika bra, tyvärr lite för länge sedan jag själv hade möjlighet att gå dit.
 

palmen

Moderator
Besöka revolution i Chicago var jäkligt smidigt som utflykt från ORD.

Det var dock inte helt lätt att hitta tåget, som går från T2/T1. Jag åkte till T1 då det var vad som stod på skyltarna på tåget. Men där försvann sedan all vidare skyltning, it i parkeringsgarage, ner i en hiss och sen dök skyltar upp.

Åka tåg kostade 5$ för en dagsbiljett med obegränsade resor. Tågen skulle gå typ var 7e minut men det stämde "sådär".
Gå av vid California och sen är det typ 100 meter att gå.

Köpte lite olika burkar att ta med hem och testade special rekeaserna på fat under mitt besök.
20230121_170830.jpg
20230121_143504.jpg
20230122_164644.jpg
 

mha321

Medlem
Besöka revolution i Chicago var jäkligt smidigt som utflykt från ORD.

Det var dock inte helt lätt att hitta tåget, som går från T2/T1. Jag åkte till T1 då det var vad som stod på skyltarna på tåget. Men där försvann sedan all vidare skyltning, it i parkeringsgarage, ner i en hiss och sen dök skyltar upp.

Åka tåg kostade 5$ för en dagsbiljett med obegränsade resor. Tågen skulle gå typ var 7e minut men det stämde "sådär".
Gå av vid California och sen är det typ 100 meter att gå.

Du var alltså på deras Brewpub (på Milwaukee) och inte på Brewery/Taproom (på Kedzie)?

Vilket tåg syftar du på hade dåliga skyltar förresten? Cta blue line eller tåget inne på O'Hare?
 

palmen

Moderator
Du var alltså på deras Brewpub (på Milwaukee) och inte på Brewery/Taproom (på Kedzie)?

Vilket tåg syftar du på hade dåliga skyltar förresten? Cta blue line eller tåget inne på O'Hare?
Exakt, åkte till brewpub då det var där ölsläppet eventuellt skulle finnas till försäljning (men det var slut).

Blue line tåget. När man går av vid T1 på tåget som går runt flygplatsen (står att man ska gå av där) finns inte en enda skylt mot CTA Blue Line.
 

Mimer

Medlem
Ikväll blev det ett besök på ett ställe som jag vet att jag har nämnt i något tidigare inlägg men som jag ändå tycker förtjänar lite egen uppmärksamhet. Detta till trots att resan denna gång enbart bestod av åka förbi 12 tunnelbanestationer. Jag tog mig till Bjurholmsgatan 18 på Södermalm/Stockholm för ett återbesök på LIVS.

20230204_210937.jpg


Det jag gillar med LIVS och det som gör att jag tycker att de förtjänar lite egen uppmärksamhet är att de har ett ölutbud av unika bryggerier som man sällan eller aldrig ser på andra ställen i Stockholm.

Kvällens utbud på fat.

20230204_204952.jpg


Först ut en DNEIPA, "100", från Bulgariska(!) bryggeriet Sofia Electric Brewing.

20230204_205649.jpg


Vidare i natten så valde jag att titta på listan av flaska och burk och fastnade för en pjäs från ett bryggeri som jag inte tror jag har testat förut, nämligen Rhode Island's finest Long Live Beerworks och deras DNEIPA "through these eyes".

20230204_205644.jpg


Riktigt bra öl detta en dubbel New England IPA av riktigt bra kvalitet.

Hur skulle man möjligen kunna toppa detta? Jo det fanns ett sätt, en dubbelstout från Sveriges, enligt mig, främsta häxmästarei att skapa magisk stout, Simon på Mariatorget Mikrobryggeri. I glaset hamande en Mexikan på 12 jämna procent som var smått genialisk om man gillar öl i denna skola.

20230204_205739.jpg


Summa summarum, igen en superintressant ölkväll på LIVS som alltid... levererar.

Ps: För den hungrige så finns också en riktigt vass meny...
 
Toppen