Senaste nytt

Resor med öl

palmen

Moderator
Ikväll blev det ett besök på ett ställe som jag vet att jag har nämnt i något tidigare inlägg men som jag ändå tycker förtjänar lite egen uppmärksamhet. Detta till trots att resan denna gång enbart bestod av åka förbi 12 tunnelbanestationer. Jag tog mig till Bjurholmsgatan 18 på Södermalm/Stockholm för ett återbesök på LIVS.

Visa bifogad bild 138671

Det jag gillar med LIVS och det som gör att jag tycker att de förtjänar lite egen uppmärksamhet är att de har ett ölutbud av unika bryggerier som man sällan eller aldrig ser på andra ställen i Stockholm.

Kvällens utbud på fat.

Visa bifogad bild 138672

Först ut en DNEIPA, "100", från Bulgariska(!) bryggeriet Sofia Electric Brewing.

Visa bifogad bild 138673

Vidare i natten så valde jag att titta på listan av flaska och burk och fastnade för en pjäs från ett bryggeri som jag inte tror jag har testat förut, nämligen Rhode Island's finest Long Live Beerworks och deras DNEIPA "through these eyes".

Visa bifogad bild 138674

Riktigt bra öl detta en dubbel New England IPA av riktigt bra kvalitet.

Hur skulle man möjligen kunna toppa detta? Jo det fanns ett sätt, en dubbelstout från Sveriges, enligt mig, främsta häxmästarei att skapa magisk stout, Simon på Mariatorget Mikrobryggeri. I glaset hamande en Mexikan på 12 jämna procent som var smått genialisk om man gillar öl i denna skola.

Visa bifogad bild 138675

Summa summarum, igen en superintressant ölkväll på LIVS som alltid... levererar.

Ps: För den hungrige så finns också en riktigt vass meny...
Jedigen samling öl måste man säga...
 

Rickard_O

Medlem
Pga @palmen hamnade jag på Muted Horn här i Berlin
9942167D-C6B8-4A92-979F-040C4C17EAD4.jpeg

Och sen en sväng på Lager Lager också där det dracks en 1a och en 5a
A1CAC96F-94E8-4C66-ADF6-228E345784DA.jpeg
 

Mimer

Medlem
Jedigen samling öl måste man säga...

Ja jag tycker LIVS står ut i Ölstockholm trots konkurrensen. Missade att fota flaska/burklistan men förutom Long Live Beerworks så fanns öl från bland annat Drekker, Garage, Cycle och Barrique Brewing and Blending.

De sistnämnde gör tydligen superfin suröl enligt personalen så det finns något för alla. Barrique är dock okända för mig och var inte på surhumör igår...
 

Lauda 777

Medlem
Ja jag tycker LIVS står ut i Ölstockholm trots konkurrensen. Missade att fota flaska/burklistan men förutom Long Live Beerworks så fanns öl från bland annat Drekker, Garage, Cycle och Barrique Brewing and Blending.

De sistnämnde gör tydligen superfin suröl enligt personalen så det finns något för alla. Barrique är dock okända för mig och var inte på surhumör igår...
Vill du ha en riktigt unik ölupplevelse i Stockholm så prova bryggeri Smakverkstan ute i Bromma!
 

squeezen

Medlem
har någon tips på sportbar i chicago?
Söndag klockan 08:00 är det match så kanske inte är var och varannan som har öppet den dagen vid den tiden… ?
 

Mimer

Medlem
har någon tips på sportbar i chicago?
Söndag klockan 08:00 är det match så kanske inte är var och varannan som har öppet den dagen vid den tiden… ?

Kollade med en kompis som bor i Chicago, hon tipsar om The Globe Pub som öppnar åtta på morgonen lördagar och söndagar.

Hon brukar själv se matcher där i ottan. Kan däremot inte säga något om stället själv så det får bli hörsägen denna gång.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
har någon tips på sportbar i chicago?
Söndag klockan 08:00 är det match så kanske inte är var och varannan som har öppet den dagen vid den tiden… ?
Elephant & Castle
Vi var där i helgen och kollade på PL, mest för det låg nära hotellet.

Annars visar NBC och USA Network PL om du vill kolla från sängen.
22A3F688-FCFC-4BB8-AF48-19F40387397F.png

 
Toppen