Senaste nytt

Resor med öl

palmen

Moderator
Accepterad de inte Svenskt körkort eller annat ID-kort?
Nope, det är inte godkända ID handlingar i USA. Som Europe var det enbart pass som godtogs. Svenskt körkort är ju inte godkänt någon stans typ då nationalitet inte framgår, 99 ggr av 100 bryr de sig ju dock inte.

Har hänt mig 3 ggr i USA. På Madison Square Garden, Seattle, Boston.
Har dock kunnat dricka på säkert 10 andra ställen i Boston utan problem, men för säkerhets skull bör du ha med det.
 

zippan

Medlem
Nope, det är inte godkända ID handlingar i USA. Som Europe var det enbart pass som godtogs. Svenskt körkort är ju inte godkänt någon stans typ då nationalitet inte framgår, 99 ggr av 100 bryr de sig ju dock inte.

Har hänt mig 3 ggr i USA. På Madison Square Garden, Seattle, Boston.
Har dock kunnat dricka på säkert 10 andra ställen i Boston utan problem, men för säkerhets skull bör du ha med det.
Var där förra året utan problem, men ska ta med det ut nu nästa tripp. Tack.

Men åter till tråd och fråga. Du Mr öl.
Var skulle du gött tillbaka tlll?
 

Mimer

Medlem
Accepterad de inte Svenskt körkort eller annat ID-kort?
Personligen har jag aldrig haft problem med att få svenskt körkort accepterat som ID-handling i staterna. Men det är kanske dumt att chansa...

I övrigt, Samuel Adams/Boston Beer Company gör måhända inte bäst öl i Boston men deras bryggerivisningar är lätt de bästa jag har besökt.

Rekommenderas varmt om du har det intresset. Ta tunnelbanan till Stony Brook, sedan kort promenad så är du där.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Personligen har jag aldrig haft problem med att få svenskt körkort accepterat som ID-handling i staterna. Men det är kanske dumt att chansa...
Ja, just i de delstater som är mer strikta och större evenemang bör man ha med pass om man är sugen på alkohol.
Körkortet accepteras nästan jämnt, men tråkigt att få vända i dörren den dagen det nekas. De nekade tom pensionärer på night shift när de inte kunde visa ett pass.
 

sembl

Medlem
Just tex Washington och Oregon är nog bland de striktare tillsammans med Mass när det gäller ID koll. Och nej svenskt körkort funkar inte. Samma med vissa upscale ställen här i NY. Det har blivit mer strikt utan tvekan sista året efter att spriten flödat ganska fritt under c19.
 

Erik M

Medlem
Jag planerar en helg i Hamburg senare i vår. Två hela, långa dagar på plats.
Nån som har någon särskilt varm rekommendation?
Och/eller som vet nåt man kan GÖRA där typ snickra öltunnor, cykel-bryggeritur el liknande.
(Jag har varit i Hamburg förut och jag har använt Google såklart)
 

filip23

Medlem
Jag har säkert köpt öl över 500 ggr i USA utan problem. Men just delstaten Washington och Massachusetts är striktare på detta som jag förstått det. I Kalifornien bryr de sig inte alls.
Jag och polarna blev nekade på crypto arena i LA (oktober) då vi endast hade svenska körkort och inte våra pass. Aldrig hänt mig tidigare trots att jag bott i USA ca 5 år
 
Toppen