Senaste nytt

Resor med öl

palmen

Moderator
För er som reser till Stockholm så kan jag berätta att huvustaden berikats med ett nytt tap room.

Från och med igår 6 april så har Tritonia Ölverkstad (Barrels, Burger and Beer) på Stora Nygatan 20 i Gamla Stan ändrat inriktning och är numera ett tap room för Mariatorget Mikrobryggeri. Sex olika öl på fat och ytterligare 6-8 flaskor/burkar fanns tillgängligt när jag drog åt handbromsen.

Förutom Mariatorgets egna öl så fanns bland annat också åtta olika burkar från Tree House! Mitt val, förutom ett gäng öl från Mariatorget blev en King Julius burkad 17 mars. Den smakade helt ok...

Även Barrels, Burger and Beer på Bysistorget 4, Södermalm kommer att förvandlas till ett tap room inom kort. Jag har dock dyrt och heligt att inte avslöja bryggeriet men jag kan i alla fall säga att Ölstockholm tveklöst kommer att berikas ytterligare.
Satan i gatan! Mariatorgets gör bra grejer, kul att de kommer ut lite mer.
TH ser vi ju typ aldrig på krogen, vad kostar burkarna? Över 200 styck?

Får bli besök snarast när main är hemma igen.
 

Mimer

Medlem
Satan i gatan! Mariatorgets gör bra grejer, kul att de kommer ut lite mer.
TH ser vi ju typ aldrig på krogen, vad kostar burkarna? Över 200 styck?

Får bli besök snarast när main är hemma igen.

Jättekul med Mariatorget, de förtjänar verkligen all uppmärksamhet de kan få.

Burkarna från Tree House låg på över 300 styck till och med. Som det sades på Tritonia "vi hoppas att tre personer kan dela burkarna så får man betala runt hundringen per person".
 

palmen

Moderator
Jättekul med Mariatorget, de förtjänar verkligen all uppmärksamhet de kan få.

Burkarna från Tree House låg på över 300 styck till och med. Som det sades på Tritonia "vi hoppas att tre personer kan dela burkarna så får man betala runt hundringen per person".
Hörde av en vän som var där att de kostade typ 400... För mycket för mig, besöker bryggeriet om 2 veckor och då kostar burkar typ 5-6$
 

Mimer

Medlem
Kort runda i Kødbyen i Köpenhamn ikväll. Förutom att fylla på hemmaförrådet med hjälp av Kihoskh så vart det besök på några ställe i området. Först ut Åben och deras tap room.
20230407_214342.jpg


16 egna öl på tapp och en välfylld kyl om man hellre dricker hemma.

20230407_215632.jpg


20230407_214850.jpg


20230407_222114.jpg


Och som alltid är det trevligt att sitta bredvid tankar. Stora tankar.

20230407_220819.jpg


Ölen då? Valen föll på en Berliner Weisse (till vänster) och en NEIPA. Tyvärr tyckte jag båda var fattiga på smak och rätt menlösa. Kul att komma hit en gång men jag kommer nog inte tillbaka.

20230407_214829.jpg


Lätt besviken satsade jag på säkrare korr istället först Warpigs som igen hade ett digert utbud att välja på.

20230407_221151.jpg


20230407_221245.jpg


Valet föll på en BIPA som var betydligt bättre än vad Åben kunde erbjuda.

20230407_221536.jpg


Det vart ett besök på Fermatoren också men där vart det av olika anledningar inga foton. Men Fermatoren håller fortsatt hög klass kan jag iaf intyga.
 

Mimer

Medlem
Hörde av en vän som var där att de kostade typ 400... För mycket för mig, besöker bryggeriet om 2 veckor och då kostar burkar typ 5-6$

Var tvungen att kolla kvittot nu och ser att jag betalde 185 kronor för en halv King Julius.

Reagerade inte riktigt igår då den totala notan stannade på runt det dubbla. Och då vart det en hel del Mariatorget...

Vi kan väl konstatera att Tritonia knappast gör förlust på sina Tree House burkar i alla fall... Nu handlar det väl bara om Ölstockholm är villiga att betala för en tämligen unik chans att dricka Tree House.
 

palmen

Moderator
Var tvungen att kolla kvittot nu och ser att jag betalde 185 kronor för en halv King Julius.

Reagerade inte riktigt igår då den totala notan stannade på runt det dubbla. Och då vart det en hel del Mariatorget...

Vi kan väl konstatera att Tritonia knappast gör förlust på sina Tree House burkar i alla fall... Nu handlar det väl bara om Ölstockholm är villiga att betala för en tämligen unik chans att dricka Tree House.
Ja, folk köper det en gång för att testa, men knte två ggr... Tree House på krogen är nog första gången jag ser dock.
Hoppas de säljer ut innan de börjar bli "gamla"...
 

Lauda 777

Medlem
För er som reser till Stockholm så kan jag berätta att huvustaden berikats med ett nytt tap room.

Från och med igår 6 april så har Tritonia Ölverkstad (Barrels, Burger and Beer) på Stora Nygatan 20 i Gamla Stan ändrat inriktning och är numera ett tap room för Mariatorget Mikrobryggeri. Sex olika öl på fat och ytterligare 6-8 flaskor/burkar fanns tillgängligt när jag drog åt handbromsen.

Förutom Mariatorgets egna öl så fanns bland annat också åtta olika burkar från Tree House! Mitt val, förutom ett gäng öl från Mariatorget blev en King Julius burkad 17 mars. Den smakade helt ok...

Även Barrels, Burger and Beer på Bysistorget 4, Södermalm kommer att förvandlas till ett tap room inom kort. Jag har dock dyrt och heligt att inte avslöja bryggeriet men jag kan i alla fall säga att Ölstockholm tveklöst kommer att berikas ytterligare.
Apex. På bysis. :cool:
 
Toppen