Senaste nytt

Reserapport: Mileage Run 4x

Magnus8

Medlem
Apropå diskussion om vad som är ok att beställa. Sitter just nu på SK019 från Luleå. Beställer en flaska vatten. Min fru beställer också dito. "Kan ni dela en flaska?". Varför ska jag dela med en radgranne? Fa hade knappast kontroll på vilka vi var? Vi har betalat lika mycket för våra biljetter som två okända.
 

trekker

Medlem
På rad om att vår återfallsförbrytare råka plocka med sig ett par småsaker från flighten, är det okej för SAS att helt enkelt vägra servering i plus? Hade samma problem på BER -CPH och efter 2.5 månader fick jag ett god dag yxskaft svar på mitt mail.

En påse cashewnötter kanske kostar SAS en femma? En SAS Plus biljett jämfört med Go lär väl kosta som bäst 500 Kronor mer? Blir många påsar cashewnötter som komp.
 

Sir Lemon

Medlem
Nu strax efter kl 17:00 fanns det varken korv, fisk och skaldjurssoppa eller parmesan kvar. Enkom en kall pumpasoppa med västerbottenost [tydligt markerad som laktosfri, fundera på den ett tag så kan forumets allergen expert GOTBound förklara om intresse finns].
Inte ett spår kvar av ovan nämnda förutom en tom och ur-diskad karott med skylt dom proklamerade Fisk och skaldjurssoppa.

EDIT: Fisk och skaldjurssoppan gjorde comeback nu men korven är slut fick jag bekräftat.
Jag är lite nyfiken på det där med laktosfritt och soppan.
 

mha321

Medlem

Isak21

Medlem
Kul att träffa Gotbound på sista flighten. Trevlig och sund kille. :)

var sista fredag em ARN - GOT? Tror jag kände igen dig både i Pontus och på planet pga selfien som laddades upp här i början, men jag är inte den som tillkännager mig i första taget.

hörde jag en spontan ”I love SAS” riktad mot personalen på väg ut ur kärran också?

( jag kan ju ha misstagit mig! )
 

Tomas E

Medlem
På gamla MD80 tiden var jag med om att sitta på sista raden. Ena sidan var Eco och andra sidan plus. Oslo-Stockholm var det, tror jag.
Economy och Economy Extra på varsin sida? Nog var MD80 borta ur flottan före SAS Plus infördes? Vill minnas att det var "Economy Flex" som i vissa fall gick att motivera för jobbresor för 10-15 år sedan, medan Business var no-no, men det kanske var en resebyråterm.
 

mha321

Medlem
Economy och Economy Extra på varsin sida? Nog var MD80 borta ur flottan före SAS Plus infördes? Vill minnas att det var "Economy Flex" som i vissa fall gick att motivera för jobbresor för 10-15 år sedan, medan Business var no-no, men det kanske var en resebyråterm.

Stämmer, det var economy på ena och economy extra på andra när jag tänker efter. Men det var ju i princip samma sak.

Business har jag för mig de inte hade på intra scand? Som kabin klass då - det fanns ju full flex biljett som bokades i C.

Eco extra gick främst att motivera prismässigt om man behövde flex, eller i många fall när man bokade sista minuten. Lite samma som sas plus...
 
Toppen