Senaste nytt

Resa med EVA AIR

Birch

Medlem
Jag ska resa med EVA (LHR-BKK) snart och undrar vad status är för munskydd/ansiktsmask. Någon som har åkt nyligen och vet?
Jag åkte Munchen-Taipei-Bangkok 15e Januari och Bangkok-Amsterdam här i veckan.

Munchen-Taipei sa de inte ens någonting om munskydd för oss passagerare men alla i personalen hade munskydd.
BKK-AMS gick de runt med en skylt i Gateområdet för att påtvinga munskydd innan boarding, ca 99% tog på sig munskydd, inte jag och ingen påpekade någonting varken vid scanning av boardingkort eller av personal ombord. Satt hela flighten utan munskydd.

För övrigt heeelt fantastiska flygningar båda vägar, enbart 1 leg i Business toppar dessa två av alla legs jag åkt och då var det med Qatar för ett par år sedan.
 

Taggen

Medlem
Åkte Taipei-München 13 Januari och det var liksom inte så noga. En del hade en del inte. De sket mao i det när du flög från Taipei. Från München 14 dagar tidigare ville de dock att vi skulle ha dem men när man tog av sig dem ombord sket de i det så det är väldigt slappt.

Välj sätena i mitten mot gången då det är skönare att sova i dessa. De andra mitten sätena är trånga att sova i om du är man.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Denna fick vi för två veckor sedan på BKK-LHR
20230115_144013.jpg
 
Jag ska resa med EVA (LHR-BKK) snart och undrar vad status är för munskydd/ansiktsmask. Någon som har åkt nyligen och vet?
AMS-BKK den 5:e januari, samt BKK-LHR 25:e. Ingetdera fall krävdes det, vare sig på flyget eller i checkin. Inga utrop vad jag märkte. En stor del av passagerarna samt personalen hade mask på sig ändå, men ingen sa något om att vi inte hade det.

Thailand hade någon hicka där de under några dagar började rulla tillbaka en massa Covid-restriktioner i mitten av januari, men sen verkade de ha ångrat sig... så om man åkte mitt i det så kanske det var andra besked.

Kan för övrigt hålla med om att Eva var en trevlig upplevelse på de flesta vis (i Business). Det enda är väl att man fick explicit be om att få påfyllning/annat vin till de olika rätterna, de var aldrig proaktiva och erbjöd något. Men bad man om ett glas till fick man det självklart utan prut.
 
AMS-BKK den 5:e januari, samt BKK-LHR 25:e. Ingetdera fall krävdes det, vare sig på flyget eller i checkin. Inga utrop vad jag märkte. En stor del av passagerarna samt personalen hade mask på sig ändå, men ingen sa något om att vi inte hade det.

Thailand hade någon hicka där de under några dagar började rulla tillbaka en massa Covid-restriktioner i mitten av januari, men sen verkade de ha ångrat sig... så om man åkte mitt i det så kanske det var andra besked.

Kan för övrigt hålla med om att Eva var en trevlig upplevelse på de flesta vis (i Business). Det enda är väl att man fick explicit be om att få påfyllning/annat vin till de olika rätterna, de var aldrig proaktiva och erbjöd något. Men bad man om ett glas till fick man det självklart utan prut.
På vår flight var de väldigt frikostiga och kom alltid innan det var tomt å det var rätt många gånger :)
 

JPE

Medlem
Skönt att höra att det inte verkar vara så noga med munskydd och att resten av upplevelsen verkar vara på topp. Så nu är jag grymt taggad inför min första flygning med Eva i business. :)
 
Last edited:
Toppen