Senaste nytt

Resa med EVA AIR

enlunda

Medlem
Jag reser med EVA från LHR om ett par veckor.
Kollade tillgängligheten på lounger och i 2B där EVA avgår har man med EBG/Business biljett tillgång till United Club, Air Canada och Singapore SilverKris.
Enligt LoungeBuddy appen stänger såväl United och Air Canada långt innan min avgång. Återstår då Singapore som ju är taget. Men på LoungeBuddy står att det krävs ett nytaget PCR-test för att få komma in.
Någon som vet om det stämmer?
2A funkar väl annars där det finns några till.
Jag var på Singapore airline Kris lounge Terminal 2B på Heathrow i fredags och inget munskydd behövdes. :)
 

Mr Basic

Medlem
Munskydd är obligatorisk, i alla fall på BR68 från LHR till BKK och TPE idag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Måste erkänna att det känns väldigt oklart. Sitter just nu på EVA-lounge TPE efter flight BR066 från VIE. Vid boarding hade ungefär 60% munskydd men avtog ju längre resan pågick (för att närma sig 0% munskydd efter några timmar). Jag körde utan men ett par ggr nämndes ”mandatory face mask” pliktskyldigt av CC men ingen som gjorde en ansats att påpeka det för ngn. Fortsatte utan nu på TPE och inte en skäl eller affisch som kräver munskydd? Får se om man åker på en avhyvling vid boarding mot SGN?
 

Mr Basic

Medlem
Munskydd är obligatorisk, i alla fall på BR68 från LHR till BKK och TPE idag


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Måste erkänna att det känns väldigt oklart. Sitter just nu på EVA-lounge TPE efter flight BR066 från VIE. Vid boarding hade ungefär 60% munskydd men avtog ju längre resan pågick (för att närma sig 0% munskydd efter några timmar). Jag körde utan men ett par ggr nämndes ”mandatory face mask” pliktskyldigt av CC men ingen som gjorde en ansats att påpeka det för ngn. Fortsatte utan nu på TPE och inte en skäl eller affisch som kräver munskydd? Får se om man åker på en avhyvling vid boarding mot SGN?

Efterföljdes det på din flight eller var det som Mr Basic beskrev det ovan?
Inget krav på mask på flighten (BR391) TPE-SGN heller, enstaka i business som hade vid boarding men tog av därefter.
OT men kanske intressant gällande Vietnam. Inte haft mask alls på restauranger, hotell, båttur* till Cu Chi-tunnlarna, museer eller inrikesflyg.

*undantaget som bekräftar regeln alt byråkrati? När vi skulle passera en grind före ombordstigning av båten var vi tvungna att ha munskydd på (alltså endast vid passage av grind, dvs i 2m eller 10 sekunder).
 

Big Birger

Medlem
Nästa höst har jag min första resa med Eva Air inbokad. Ser verkligen fram emot det!

Hemresan går sista biten från Taipei till Wien, via Bangkok där det är ett "reseuppehåll" på 1 h och 20 minuter. Hittar ingen information om hur detta "reseuppehåll" går till. Måste alla gå av planet, eller kan man sitta kvar på sin plats?

1669120918186.png
 

Mr Basic

Medlem
Nästa höst har jag min första resa med Eva Air inbokad. Ser verkligen fram emot det!

Hemresan går sista biten från Taipei till Wien, via Bangkok där det är ett "reseuppehåll" på 1 h och 20 minuter. Hittar ingen information om hur detta "reseuppehåll" går till. Måste alla gå av planet, eller kan man sitta kvar på sin plats?

Visa bifogad bild 135716
Du kan få utförligt svar om/inom 48hrs, sitter nu i EVA lounge och väntar på BR061 TPE-(BKK)-VIE.
Vi sitter också på 5D+G :)
 

Taggen

Medlem
Nästa höst har jag min första resa med Eva Air inbokad. Ser verkligen fram emot det!

Hemresan går sista biten från Taipei till Wien, via Bangkok där det är ett "reseuppehåll" på 1 h och 20 minuter. Hittar ingen information om hur detta "reseuppehåll" går till. Måste alla gå av planet, eller kan man sitta kvar på sin plats?

Visa bifogad bild 135716
Senast jag åkte den sträckan fick man kliva av. Det blev ett snabbt besök i EVA's lounge på BKK. Skall tilläggas att detta var hösten -19.
 

Mr Basic

Medlem
@Big Birger
•Middag serveras både TPE-BKK och BKK-VIE.
•Alla måste ta samtliga sina prylar och lämna flygplanet på BKK.
•Därefter en ca 200m promenad till en säkerhetskontroll.
•Sedan kan man gå till EVA:s lounge som ligger nära gaten (personalen meddelade när boarding skulle starta).
•Tror det gick ca 60 min från avstigning till påstigning.

Tips utan ngt illa menat. Jag är ”big” (192 cm/0,11 ton) och då kan det vara värt att välja sätet med avläggningsytan mot mitten, 3D/5G osv. Då kan man fälla ned armstödet och nyttja lite av gången när man ska sova.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen