Senaste nytt

Resa med EVA AIR

Big Birger

Medlem
@Big Birger
•Middag serveras både TPE-BKK och BKK-VIE.
•Alla måste ta samtliga sina prylar och lämna flygplanet på BKK.
•Därefter en ca 200m promenad till en säkerhetskontroll.
•Sedan kan man gå till EVA:s lounge som ligger nära gaten (personalen meddelade när boarding skulle starta).
•Tror det gick ca 60 min från avstigning till påstigning.

Tips utan ngt illa menat. Jag är ”big” (192 cm/0,11 ton) och då kan det vara värt att välja sätet med avläggningsytan mot mitten, 3D/5G osv. Då kan man fälla ned armstödet och nyttja lite av gången när man ska sova.
Tack för en utmärkt rapport! Superbra att veta innan hur det går till. Lite humor att jag också är 192 cm lång och brukar avrunda vikten till 0,1 ton. :)

Var det samma meny båda gångerna?
 
Hej igen,
Tack för alla svar! Ser framemot resan och tänker utnyttja alla tips ni gett mig.
Ser att ni skriver att SAS inte har något samarbete med EVA air för att checka in.
Hur tycker ni jag ska göra?
Checka in online när möjlighet finns eller checka in via disk?
Tror ni de kan lösa alla boardingkort direkt eller måste vi ta oss till EVA AIR på AMS för att få printade boardingkort?

Tacksam för svar.
/Marcus
 

Mr Basic

Medlem
Hej igen,
Tack för alla svar! Ser framemot resan och tänker utnyttja alla tips ni gett mig.
Ser att ni skriver att SAS inte har något samarbete med EVA air för att checka in.
Hur tycker ni jag ska göra?
Checka in online när möjlighet finns eller checka in via disk?
Tror ni de kan lösa alla boardingkort direkt eller måste vi ta oss till EVA AIR på AMS för att få printade boardingkort?

Tacksam för svar.
/Marcus
Jag hade inga problem att checka in (även bagage) hela vägen ARN-VIE-TPE-SGN (dagen innan dessutom). Däremot fick jag nya boardingkort utskrivna av EVA på VIE.

Edit. Checkade in i disk på ARN.
 
Jag hade inga problem att checka in (även bagage) hela vägen ARN-VIE-TPE-SGN (dagen innan dessutom). Däremot fick jag nya boardingkort utskrivna av EVA på VIE.

Edit. Checkade in i disk på ARN.
Tack för svar! Då kör vi på samma.
Hur gick du tillväga för att få nya utskrivna boardingkort av EVA? Vid incheckningen VIE eller inne bland terminalerna?
 

JPE

Medlem
Jag ska resa med EVA (LHR-BKK) snart och undrar vad status är för munskydd/ansiktsmask. Någon som har åkt nyligen och vet?
 

Mr Basic

Medlem
Jag ska resa med EVA (LHR-BKK) snart och undrar vad status är för munskydd/ansiktsmask. Någon som har åkt nyligen och vet?
Flög VIE-TPE ToR i november. Det ropades ut att ansiktsmask skulle användas med jämna mellanrum.
•vid start ca 80% munskydd
•efter 2-3 timmar ca 50% munskydd
•vid landning i princip inga munskydd
CC sa inget till mig (som skippade munskydd) och verkade inte bry sig.
Vart är dom bästa platserna i mitten på business 787? Någon som har erfarenhet?
Flög VIE-TPE ToR i november, B789 och B78X.
Tror de är rätt likvärdiga. Jag valde rad 3G och 5G (med avläggningsytan mot mitten) då man får mer utrymme mot gången när man ska sova.
 
Toppen