Senaste nytt

Resa med EVA AIR

Mr Basic

Medlem
Kan tipsa om att varken SAS eller Lufthansa verkar ha avtal angående att checka in på Eva Air. Så checka in online med dom (men de skriver på sin sida att man måste ha printat boardingpass? så skriv ut det på något sätt, vet inte hur hårda de är) eller se till att gå till Evas incheckningsdiskar.
Intressant. Mig veterligen har EVA inga diskar på ARN så vi får se hur de löser bagaget (som jag absolut inte vill plocka ut och checka in igen på VIE)?:rolleyes:
 

chaudi

Medlem
Intressant. Mig veterligen har EVA inga diskar på ARN så vi får se hur de löser bagaget (som jag absolut inte vill plocka ut och checka in igen på VIE)?:rolleyes:

Ja, de bör ju kunna tagga bagaget hela vägen även om det inte går att checka in. Har gjorts för mig tidigare även om det nu inte var just Eva.
Här i munchen var de väldigt noga med att alla måste ha printade boardingkort så tänk på att fixa det om ni checkar in online.
 

Mr Basic

Medlem
Ja, de bör ju kunna tagga bagaget hela vägen även om det inte går att checka in. Har gjorts för mig tidigare även om det nu inte var just Eva.
Här i munchen var de väldigt noga med att alla måste ha printade boardingkort så tänk på att fixa det om ni checkar in online.
Uppfattat. Har i princip alltid utskrivet boardingkort.

Edit. Vi har dryga 3 tim på VIE så då hinner vi lösa ev problem med incheckning.
 

chaudi

Medlem
Spännande att det inte gick för mig då. Får vänta med spänning hur det ska gå för nästa person då, om det var jag som hade otur eller om något ändrats.
 
Jag reser med EVA från LHR om ett par veckor.
Kollade tillgängligheten på lounger och i 2B där EVA avgår har man med EBG/Business biljett tillgång till United Club, Air Canada och Singapore SilverKris.
Enligt LoungeBuddy appen stänger såväl United och Air Canada långt innan min avgång. Återstår då Singapore som ju är taget. Men på LoungeBuddy står att det krävs ett nytaget PCR-test för att få komma in.
Någon som vet om det stämmer?
2A funkar väl annars där det finns några till.
 

Mr Basic

Medlem
Återkopplar ons/tors då vi flyger ARN-VIE-TPE.
Här kommer återkopplingen @chaudi och @Brandten
Inga problem att checka in bagaget kvällen före avresa och att få boardingkort (med mina förvalda platser) till samtliga flighter. Ok, SAS-agenten litade inte på mig när jag med myndig :D stämma sa att det är 14 dagars visumfritt i Vietnam. Ringde en vän (läs supervisor) och så löste det sig.

31604E89-373E-4B0F-9789-AA9054B650EF.jpeg
 

Tomas E

Medlem
Jag reser med EVA från LHR om ett par veckor.
Kollade tillgängligheten på lounger och i 2B där EVA avgår har man med EBG/Business biljett tillgång till United Club, Air Canada och Singapore SilverKris.
Enligt LoungeBuddy appen stänger såväl United och Air Canada långt innan min avgång. Återstår då Singapore som ju är taget. Men på LoungeBuddy står att det krävs ett nytaget PCR-test för att få komma in.
Någon som vet om det stämmer?
2A funkar väl annars där det finns några till.
Du har fått svar i en annan tråd om SQ-loungen som inte kräver något test sedan början av 2022.
Vet inte om öppettiderna är uppdaterade på LoungeBuddy, United Club är öppen till kl 18 enligt Uniteds webbplats (de stängde tidigare en period), vilket i och för sig ser ut att vara några timmar före TPE-flighten.
I T2A har du Lufthansa Business + Senator att tillgå som EBG.
 
Toppen