Jag är ju inte som andra här, men jag skulle inte få för mig att betala pengar för att flyga C eller Plus eller Premium eller vad man nu vill kalla det. Att man vill lägga flera hundra procent mer än billigast möjliga för att få två glas bubbel och en låda med kyckling är för mig helt obegripligt, oavsett om det gäller privata pengar eller arbetsgivarens. Långdistans, en helt annan femma. Även om jag själv nästan uteslutande flyger ekonomi där också,
Men för att återgå till trådens huvudämne: jag gläds åt att fler flyger med SAS. Jag tror det är viktigt att folk i området förstår att det inte är billigare hos Ryanair eller Norwegian, och att SAS faktiskt erbjuder en betydligt bättre produkt än dessa. Det finns vissa punkter och enstaka flygningar där DY vinner, men på det stora hela är SAS ett bättre flygbolag. Och om fler upptäcker detta kommer det att gå att få bolaget lönsamt. För låt oss alla erkänna faktum, det är inte det lilla fåtal som vill betala 6000 för en biljett till Spanien som gör att ett bolag fungerar.