Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

Thomas Björklund:

Nu har vi lyssnat på dig ett tag. Varför inte bara boka LH Business hela vägen så slipper du plågas ombord på SAS?

Visa bifogad bild 26167
Tack för din omtanke, men 6.05 från ARN när jag bor i E-tuna inte tänkbart, dessutom Zürich mot Frankfurt inte tänkbart.
Hur kommer jag hem?? Taxi 2.400:- en väg, men det är ju inte det saken gäller är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Absolute du har helt rätt, men; men det är inte det som är poängen utan är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Uppenbarligen tycker både Swiss och Singapore Airlines det. Om du tycker annorlunda är det återigen inte SAS du ska prata med utan de som säljer SAS codeshares.

är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Det är inte direkt så att SAS tvingar andra bolag att ha codeshare med dom, det är ett ömsesidigt val för att båda parter troligtvis ser att man tjänar något på det.
Med samma logik skulle man ifrågasätta Asianas/Egypt Airs möjligheter till att ha codeshare med SQ i och med att deras F-produkt inte når upp till samma standard som hos Signapore Airlines. Det är inget som säger att man måste leverera en likvärdig produkt för att få ha codeshare med ett annat bolag.

Tjena Helge, Tycker du att SAS passar in i alliansen som ett premium bolag med premium klass och levererar samma service som övriga. VV svara inte som en politiker utan som en premium resenär trots budorden.

Tycker du att United ska få vara kvar i Star Alliance med tanke på att de på väldigt många flygningar endast erbjuder ekonomiklass och inte ens en premium ekonomiprodukt? (Stor del av inrikessträckorna i USA, och nej Economy Plus är inte en "egen kabinklass").

Tycker du att United ska få vara kvar i Star Alliance med tanke på att de på väldigt många flygningar endast erbjuder ekonomiklass och inte ens en premium ekonomiprodukt? (Stor del av inrikessträckorna i USA, och nej Economy Plus är inte en "egen kabinklass").
Har ingen aning har inte flyget med dom, men håll Er gärna till frågan SAS.

Uppenbarligen tycker både Swiss och Singapore Airlines det. Om du tycker annorlunda är det återigen inte SAS du ska prata med utan de som säljer SAS codeshares.
Är du politiker;), jag ställde frågan till dig Mr Agehall. är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Har ingen aning har inte flyget med dom, men håll Er gärna till frågan SAS.

Fast då diskussionen till del handlar om huruvida SAS är en värdig medlem i *A, då måste en jämförelse med övriga alliansmedlemmar vara tillåten, eller?

(Hur lyckas man förresten undvika UA om man frekventerar IAH så mycket som du verkar göra?)

Är du politiker;), jag ställde frågan till dig Mr Agehall. är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Nej, jag har ledsnat på politiken sedan länge.

Jag kanske missförstår din fråga, men om du frågar mig personligen så tycker jag ingen är kvalificerad att ha codeshare. Detta baseras dock mest på mitt hat mot codeshare som företeelse och inte på att produkterna skiljer sig åt.

Om man ska se till produktjämförelsen som du vill göra, så är inga bolag kompatibla med varandra. Alla bolags produkter skiljer sig åt på olika sätt, mycket för att de riktar sig mot olika marknader. Jag anser dock att din fråga är felformulerad. När ett bolag tecknar ett codeshare-avtal med ett annat bolag, så kan man ju säga att dessa två bolag också anser att deras produkter är tillräckligt lika för att man ska vilja sälja det andra bolagets produkt under sitt eget namn.

Jag är ju inte som andra här, men jag skulle inte få för mig att betala pengar för att flyga C eller Plus eller Premium eller vad man nu vill kalla det. Att man vill lägga flera hundra procent mer än billigast möjliga för att få två glas bubbel och en låda med kyckling är för mig helt obegripligt, oavsett om det gäller privata pengar eller arbetsgivarens. Långdistans, en helt annan femma. Även om jag själv nästan uteslutande flyger ekonomi där också,

Men för att återgå till trådens huvudämne: jag gläds åt att fler flyger med SAS. Jag tror det är viktigt att folk i området förstår att det inte är billigare hos Ryanair eller Norwegian, och att SAS faktiskt erbjuder en betydligt bättre produkt än dessa. Det finns vissa punkter och enstaka flygningar där DY vinner, men på det stora hela är SAS ett bättre flygbolag. Och om fler upptäcker detta kommer det att gå att få bolaget lönsamt. För låt oss alla erkänna faktum, det är inte det lilla fåtal som vill betala 6000 för en biljett till Spanien som gör att ett bolag fungerar.

Snacka om att denna tråd hamnat Offtopic...... men man kan väl tillföra en del ändå.....

Som agehall har sagt så är inga av alliansens produkter jämförbara rakt av. Dom skiljer sig oavsett.

Som exempel så kan man åka SAS Plus till Athen där en del av resan sker av A3 då blir man placerad i Economy. Ska jag då klaga på A3 att dom inte har Premium Eco?

Jag åker plus av tre anledningar...
1. Biljetten är flexibel
2. Poängen man får är oslagbar
3. Priset för de två ovan punkter

Jag tycker som många andra att intra europa så är ändå business onödigt för pengarna man betalar. Så jag tycker faktiskt att SAS plus är en prisvärd produkt som har en plats på marknaden. Ur mina ögon så har ingen annan en produkt Intra Europa som är så här bra!

Sen så är definitionen kvalitet alltid i betraktarens ögon! Kvalitet är hur man uppfyller en kravspecifikation i förhållande till en kostnad. Och SAS ger mig mycket hög kvalitet i förhållande till MIN kravspecifikation!

Toppen