Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

För låt oss alla erkänna faktum, det är inte det lilla fåtal som vill betala 6000 för en biljett till Spanien som gör att ett bolag fungerar.

Hvilket får meg til att undres: hva tror folk en flyvning er? Skal det virkelig koste mindre å fly 4-6 timer, enn å parkere en bil i ett parkeringshus? Skal det koste mindre å fly til Amerika, enn å kjøpe en øl og mat for hele familien på flyplassen til 1499kr?

Jag är ju inte som andra här, men jag skulle inte få för mig att betala pengar för att flyga C eller Plus eller Premium eller vad man nu vill kalla det. Att man vill lägga flera hundra procent mer än billigast möjliga för att få två glas bubbel och en låda med kyckling är för mig helt obegripligt, oavsett om det gäller privata pengar eller arbetsgivarens.

Synes du misser litt av poenget her.... Plus er ofte 10-20 prosent dyrere enn billigste klasse, gir full fleksibilitet med avbokning, og 100 prosent mer poeng - det er IKKE verdiløst etter min oppfatning!

Last edited:
Synes du misser litt av poenget her.... Plus er ofte 10-20 prosent dyrere enn billigste klasse, gir full fleksibilitet med avbokning, og 100 prosent mer poeng - det er IKKE verdiløst etter min oppfatning!

Den här tråden har ju redan drivit iväg och blivit helt OT så jag ger väl mitt bidrag:D Förutom de fördelar som #
la4gy
nämner, så ger dessutom Plus en relativt bra poängintjäning till M&M, till ett bra pris.

Tommy Palomäki startade denna tråd för att diskutera SAS juni siffror, måste säga att denna tråd har total havererat.
Jag tycker det är roligt att SAS visar fina siffror när det gäller passagerare tillväxten och kabinfaktor, 90% på långlinjerna visar tycker jag att satsningen på flera linjer ut från ARN och OSL är helt rätt.
Man får väl hoppas att de 25 tomma stolarna på varje flygning är i den bakre kabinen.
Skulle vara intressant att kunna se vika linjer som "ligger" över under snittet med tanke på de diskutioner som förs på BC angående ARN-ORD, har själv flugit den linjen för få gånger för att ha en uppfattning.

Nu får vi hoppas att flygbolagen kan börja ta lite mera betalt av oss passagerare, så att man börjar visa vinster på helåret.

Är du politiker;), jag ställde frågan till dig Mr Agehall. är SAS kvalificerade att codeshare med alliansens övriga bolag när man inte kan leverera samma kvalitet som övriga bolag.????

Thomas, kan det vara så enkelt som att SAS (tillsammans med Thai, United, Lufthansa och Air Canada) är
ett av de fem bolag som grundade *A ? Jag hade själv gärna sett att SAS hade sin C-klass kvar men nu är
den borta och då får man planera/boka därefter. Jag flyger både SAS Plus och Go när de har bäst anslutning och vet precis vad får (och inte får) för produkt. Jag tror att alla nu har förstått din poäng dvs. att du inte tycker att SAS Plus platsar som codeshare till en C-klassbokning.

Last edited:
Jasså!? Jag trodde det var @Tommy Palomäki som var OT... :) Vid det här laget är det nog enklare för en moderator att bryta ut hans inlägg och relevanta kommentarer till än ny tråd än att flytta alla OT-inlägg...

Jag nämnde lite snabbt om DY siffror för juni, men det var som jämförelse, så det var relevant och inte OT-inlägg tycker jag. Det var mest att visa att t.ex. för Norwegian utvecklingen på PASK/RASK/Yield är sämre än för SAS.

Jag nämnde lite snabbt om DY siffror för juni, men det var som jämförelse, så det var relevant och inte OT-inlägg tycker jag. Det var mest att visa att t.ex. för Norwegian utvecklingen på PASK/RASK/Yield är sämre än för SAS.

Nu missade du agehall s poäng, han menade att tråden blivit så mycket off-topic att ditt inlägg blivit det udda i vad tråden utvecklats till... :)

Last edited:

Jag är 99,99999999999% säker att agehall var lite rolig här och menade du var OT, för det du postade om är i absolut minoritet i diskussionerna i denna tråden. :)

NotRyan: Nu får du banne mig gå tillbaka till semestern o sluta posta likadana saker som vi som jobbar! ;)

Toppen