TUIFly Nordic, det här gjorde ni bra!
Mina föräldrar åkte på en charterresa, bokad via Fritidsresor, till Lanzarote 12 februari i år. Flyget gick från Landvetter och trafikerades av TUIFly Nordic. På grund av tekniska problem så blev de dock till slut 6h26min försenade. En relativt enkelt 261/2004-case, men utifrån vad man läst om andra charteroperatörer (t.ex. Thompson) så gissade jag att man skulle få kämpa litegrann för att få ersättning och att det skulle hävda extraordinära omständigheter osv.
Jag blev dock mycket positivt överraskad över deras sätt att hantera detta.
Till att börja med så var de vansinnigt snabba på att svara på mail. När mina föräldrar kommit hem från resan så skrev jag ihop ett claim och skickade till dem kl 21.11 en måndagskväll. Redan 9.20 morgonen därpå hade jag fått svar där de bad mina föräldrar att skriva på en fullmakt att det var ok att jag representerar dem i detta ärende (med mall till fullmakten bifogad). Senare den eftermiddagen så skickade jag ett till mail för att be om förtydligande kring en detalj med fullmakten. Då fick jag svar på 2 minuter!!! Det är ju snabbare än man får svar när man trycker på
call-knappen ombord på många flygbolag.
Efter att vi fyllt i fullmakten så fick vi dock besked om att beslut skulle komma inom 6 veckor, så då antar jag att det är en annan avdelning som måste fatta det beslutet. Hursomhelst, så igår fick jag mail igen om att de nu har betalat ut 800 EUR till min mammas konto.
Fantastiskt välskött, helt utan krångel.