Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Jag fick följande svar av swiss sen dom ställdein min flight till johannedburg i början av mars. den var ca 10 timmar sen iväg och jag kom fram till slut destination ca 24 tim sent.
(...)
"Furthermore I must inform you that we are unable to accept indirect costs such as missed holiday, hotel accommodation or onward transportation.(...)
Du kan ha rätt till ekonomisk kompensation för missade semesterdagar, se inlägg #305 i denna tråd.
Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Ikke helt nybegynner her på forumet, men likevel noob med første claim til SAS.
Har prøvd å lese litt i denne tråden, men 1785 innlegg ble litt mye.
To spørsmål:
1: hvilken informasjon skal man sende til SAS, gjerne et ferdig oppsett hvis det finnes?
2: hvor i SAS skal denne sendes, dvs email adresse?
Takknemlig for svar, gjerne med referanse til tråd/innlegg hvis dette er besvart tidligere!

To spørsmål:
1: hvilken informasjon skal man sende til SAS, gjerne et ferdig oppsett hvis det finnes?
Takknemlig for svar, gjerne med referanse til tråd/innlegg hvis dette er besvart tidligere!
Om du inte vill skicka till Pandion-supporten (har för mig att du är EBP?) så kan du fylla i mallen på Feedback form - SAS
Färdig mall finns även på Frsenat flyg - Konsument Europa
Mer info på Når flyet er forsinket : Forbrukerrådet

To spørsmål:

I den här formdelen har jag och en till startat varsin tråd som innehåller mallar för brev.

Fyll i den info som gäller för dig där och skicka in. :)
Lycka till!

Någon annan som blivit uselt mött av SAS?
Den 11 mars fastnade jag Mexico City, då SAS planet från Chicago till Köpenhamn var inställt av "tekniska problem". Jag skulle åka med United från Mexico till Chicago och sedan med SK944 från Chicago till Köpenhamn. SAS ställde in SK944 planet och bokade om min resa med Lufthansa samtidigt som jag satt incheckad i Loungen på MEX. Sådant kan hända, men sedan har SAS hävdat att felet är LH. Jag svarade att det var det inte, då svarade SAS att felet nog var United för de ställde ju in sin flight. Jag svarade att de gjorde United inte, det var SK944 som var inställt. SAS vägrar konsekvent att erkänna att deras flyg var inställt och påstår de mest konstiga saker, istället för att erkänna sitt fel. Jag har skickat alla papper, biljetter, intyg och bevis på att förseningen var ca 8 timmar, men SAS fortsätter att hävda att det var United som gjorde fel. Som en av SAS storkunder är jag djupt besviken. Nu vägrar SAS svara. Någon som vet hur man tar detta till nästa instans? Tacksam för tips och ideer!

Gör som @Nemo skrev:

@Rebel Skicka in anmälan till Flygresa - Konsumentverket alternativt Frsenat flyg - Konsument Europa Meddela på ett vänligt sätt Swiss att du tagit ärendet vidare till Office Fédéral de l'Aviation Civile och säg till Swiss att de är välkomna att betala ut ersättning snarast.

Självklart ska ni ha €800 om SAS får en försening eller inställt flyg som gör att ni blir försenade.
Tekniska problem faller ej under extraordinära omständigheter.

Lycka till!

Någon annan som blivit uselt mött av SAS?
Den 11 mars fastnade jag Mexico City, då SAS planet från Chicago till Köpenhamn var inställt av "tekniska problem". Jag skulle åka med United från Mexico till Chicago och sedan med SK944 från Chicago till Köpenhamn. SAS ställde in SK944 planet och bokade om min resa med Lufthansa samtidigt som jag satt incheckad i Loungen på MEX. Sådant kan hända, men sedan har SAS hävdat att felet är LH. Jag svarade att det var det inte, då svarade SAS att felet nog var United för de ställde ju in sin flight. Jag svarade att de gjorde United inte, det var SK944 som var inställt. SAS vägrar konsekvent att erkänna att deras flyg var inställt och påstår de mest konstiga saker, istället för att erkänna sitt fel. Jag har skickat alla papper, biljetter, intyg och bevis på att förseningen var ca 8 timmar, men SAS fortsätter att hävda att det var United som gjorde fel. Som en av SAS storkunder är jag djupt besviken. Nu vägrar SAS svara. Någon som vet hur man tar detta till nästa instans? Tacksam för tips och ideer!
Vad är det för konstiga saker SAS påstår mer exakt? Hade du genomgående biljett eller separata bokningar?

Toppen