Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Har sökt och sökt, var ansöker man om förseningsintyg hos Lufthansa?
Finns det någon bra fackterm på engelska eller tyska man kan använda mot chatboten?
Verkar inte lämnas ut enligt denna tråd:

Men det nämns en e-postadress man kan försöka med i #2.

Efter många tokiga korrespondenser med LH gick mitt ärende till SÖP - behandlingen tog 6 månader och idag kom deras svar. Mitt anspråk på 4x400€ halveras och LH betalar hälften dvs 800€, om parterna går med på det. Känns tråkigt då det är ett solklart case. Det var lite svårt att tyda utredningen då den levererades på Tyska, men LH verkar ha hittat ett gäng orsaker att skylla förseningen på... Jag tackade ja, orkar inte ta det via airhelp eller vidare själv.

Vi får se vad LH säger...

Verkar inte lämnas ut enligt denna tråd:

Men det nämns en e-postadress man kan försöka med i #2.
Skumt, t.o.m charterbolag har ju direktlänkar direkt för att beställa specifikt ett förseningsintyg.
Lufthansa borde ju bli jätteglada om man använder dessa intyg till att claima pengar hos försäkringsbolag och kortutgivare istället, annars kommer jag ju bara ge mig på dom extra mycket!

Efter många tokiga korrespondenser med LH gick mitt ärende till SÖP - behandlingen tog 6 månader och idag kom deras svar. Mitt anspråk på 4x400€ halveras och LH betalar hälften dvs 800€, om parterna går med på det. Känns tråkigt då det är ett solklart case. Det var lite svårt att tyda utredningen då den levererades på Tyska, men LH verkar ha hittat ett gäng orsaker att skylla förseningen på... Jag tackade ja, orkar inte ta det via airhelp eller vidare själv.

LH gick med på det…

SÖP?

Toppen