Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

LPC123

Medlem
Jag har nu fått mitt utfall från allmänna reklamationsnämnden som gav mig rätt i denna fråga. Pengarna på kontot från SAS ca 5 arbetsdagar efter utfallet i ARN.
Slutsatsen är väl att SAS helt enkelt visste att de hade fel men kallt räknar med att få tar sig tiden att starta en process via ARN för att få sina 250 Euro....
Grattis. Jag har också ett ärende hos arn mot SAS och dom har fram till torsdag på sig att svara arn. Sen får vi se vad som blir utfallet på vårt ärende :)
 

Lagerman

Medlem
Grattis. Jag har också ett ärende hos arn mot SAS och dom har fram till torsdag på sig att svara arn. Sen får vi se vad som blir utfallet på vårt ärende :)
Lycka till!
Det var samma scenario för mig i mitt fall. Tro faktiskt inte att de svarar ARN om dem inte har solida case (som i mitt fall där de försökte med en rövare).
Dock snyggt att dom fortsätter följa ARN´s beslut och faktiskt snabbt faciliterar ersättning när man väl har fått rätt där.
 

LPC123

Medlem
Lycka till!
Det var samma scenario för mig i mitt fall. Tro faktiskt inte att de svarar ARN om dem inte har solida case (som i mitt fall där de försökte med en rövare).
Dock snyggt att dom fortsätter följa ARN´s beslut och faktiskt snabbt faciliterar ersättning när man väl har fått rätt där.
Hur lång tid tog det för att få ett beslut hos arn efter sista dag för inlämnande av svar från SAS? Tänker att det tar ett tag och inget som sker snabbt?
 

LPC123

Medlem
Kollade status på mitt ärende i veckan 28 mars var sista dagen för sas att svara men det gjorde dom aldrig. I veckan när jag kollade hade arn utökat sas tid för svar till 19 april men fortfarande inget svar från sas? Är det vanligt att arn utökar svarstiden i dessa ärenden? Någon som vet?
 
Kollade status på mitt ärende i veckan 28 mars var sista dagen för sas att svara men det gjorde dom aldrig. I veckan när jag kollade hade arn utökat sas tid för svar till 19 april men fortfarande inget svar från sas? Är det vanligt att arn utökar svarstiden i dessa ärenden? Någon som vet?
ARN har helt sjuka handläggningstider just nu vet jag från säker källa.
 

Tomas E

Medlem
Kollade status på mitt ärende i veckan 28 mars var sista dagen för sas att svara men det gjorde dom aldrig. I veckan när jag kollade hade arn utökat sas tid för svar till 19 april men fortfarande inget svar från sas? Är det vanligt att arn utökar svarstiden i dessa ärenden? Någon som vet?
En ren spekulation från min sida, men eftersom 28 mars var skärtorsdagen kanske de utökade med automatik för svarstider som hamnade under de två veckor då det är påsklov i någon del av landet?
 

LPC123

Medlem
Ja det verkar vara upp till 6mån handläggningstider nu.
Ja det var skärtorsdagen så det kan vara påsklovet som spökar helt klart. Märkligt ändå att sas inte svara eller vet dom med sig att dom har fel och bara förhalar det hela så långt dom kan tro? ;)
 
Toppen