Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Tack för feedback :D
Ja, detta var deras första riktiga svar efter ett rekommenderat brev skickats till Norge och "hotat" med ARN.
Ge mig? :D Inte i min vokabulär :cool:

Hvis de allerede nu tilbyder 2000SEK må det vel ses som en indikation på at der er flere penge at hente. DY udbetaler vel ikke 2000SEK som goodwill...

Låter som kärran DY7205 till BKK från ARN 15 feb. Jag företräder
Ca 50 pax på den flighten, process i Attunda tingsrätt. Var en vingtanksdörr som
Började läcka. Hade aldrig hänt i historien enligt. Norwegian.
Ändå hade de en extra vingtanksdörr med sig i Fly Away Kitet.
Rimmar lite illa att påstå att felet inte finns och sedan
alltid flyga runt med en extra dörr.

Låter som kärran DY7205 till BKK från ARN 15 feb. Jag företräder Ca 50 pax på den flighten, process i Attunda tingsrätt. Var en vingtanksdörr som Började läcka. Hade aldrig hänt i historien enligt. Norwegian. Ändå hade de en extra vingtanksdörr med sig i Fly Away Kitet. Rimmar lite illa att påstå att felet inte finns och sedan alltid flyga runt med en extra dörr.
Precis den var det, jag mailade dig via din hemsida om vad DY sagt.
Tack för extra info.
Det jag försöker få klarhet i är vilken kärra som eg. fick det tekniska problemet? Norwegians eller det extrainsatta? Och när inträffade incidenten? För det att de hyrde in ett plan hände ju dagar innan avgång med sms om byte till euro atlantic.

Precis den var det, jag mailade dig via din hemsida om vad DY sagt.
Tack för extra info.
Det jag försöker få klarhet i är vilken kärra som eg. fick det tekniska problemet? Norwegians eller det extrainsatta? Och när inträffade incidenten? För det att de hyrde in ett plan hände ju dagar innan avgång med sms om byte till euro atlantic.

Omvänd bevisbörda. Det är ju trots allt Norwegian som har att visa detta och lägga korten på bordet.

Efter lite mer mailväxling med SAS där jag fick påminna dom om EG 261/2004 så har dom till slut gett med sig och erbjuder nu 600EUR i cash eller 1200EUR i checkar samt kompensation för utlägg. Har inte bestämt mig för vad jag ska välja , det verkar svårt att hitta några villkor på sas hemsida och detta forum verkar vara den bästa källan till information.

Det tog en stund men nu har SAS gjort rätt , valde att ta ut en del i vouchers och resten i cash. Totalt blev det 16 mail växlingar 2 månaders tid så jag tycker nog att det borde kunna hanteras bättre från SAS sida även om jag är mycket nöjd med såväl bemötandet som ersättning.
:)

Jag har skickat mail till Customer Care(less) för 5 veckor nu och har fortfarande inte fått något tillbaka än från SAS.
Någon som vet hur lång tid brukar det ta?
Har ju tweetat och frågat, de svarade typ direkt och kom med ett dåligt ursäkt att de har fått jätte mycket mail just nu :(

Jag påminde med mail efter 3-4 v sen gick det väldigt snabbt tills pengarna var utbetalda.

Toppen