Exakt, det är det som de tyvärr inte förstår. Jag vill utnyttja min rätt att få tillbaka min utlägg för nya flygbiljetter... precis som SAS skriver på siin hemsida,
"Om vi inte kan boka om dig till ett nytt flyg med avgångstid inom 24 timmar från din ursprungliga avgångstid, kan du köpa en annan flyg-, tåg- eller bussbiljett, alternativt hyra en bil. Vi ersätter prisskillnaden mellan den oanvända SAS-biljetten och kostnaden för din nya transport under jämförbara transportvillkor, mot uppvisande av kvitto."
Detta har jag gjort, men handläggaren verkar inte förstå det... han erbjuder oss värdet av outnyttjade SAS biljetter (hemresan) plus 300 € / per pers max, för AF biljetterna... Detta innebär att jag går back totalt vilket jag inte vill...
Dock det ombokning erbjudande jag tackade nej hade lett till kostnader för SAS på ca 20 000 Kr och sen hemkomst på ca. 36 timmar för oss..
Går det inte att få personlig kontakt på svenska med SAS i sådana här ärenden...?