Å där kör SK169 tillbaka in till gate med hydralikproblem... ny skutta eller en natt i Stockholm?
Personligen tar jag gärna en natt å lite poängkompensation... har inget bokat på jobbet förrän på onsdag![]()
Ny maskin säger de nu.
Ny avgång 20.40
1h 50min sent...
Här kan du t.ex. läsa.
Inställda plan - bara sitta och invänta information? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ingenting säger att snö i Stockholm i februari är extraordinärt. Det finns inte heller något hinder för ett flygbolag att i sin tur söka ersättning från t.ex. ett handlingbolag eller flygplatsoperatören i sig.
Skulle flyga HEL-ARN-LHR i söndags eftermiddag, men HEL-ARN blev inställd för att inkommande flyg inte kunde lämna Arlanda. Jag ringde EBD-supporten som bokade om mig till ett direktflyg med AY samma dag, landade 20.45 istället för 20 som var planen med SAS. Blev dock nedgraderad från 1A i Plus till mittensäte i ekonomi.
Vad har jag för case här, förseningen är väl inte tillräcklig men hur är det med nedgraderingen?
Fanns det något snabbare sätt att komma dit än det han bokades in på som hade tillgänglighet?Har en vän som skulle flyga från Amsterdam (16.20) till Valencia (18.40) . Planet blev inställt pga dimma (ingen kompensation självklart). Han bokades in i ett hotell av flygbolaget och fick en ny biljett för att resa dagen efter. Eftersom att Amsterdam->Valencia ej flygs dagen efter så ändrades routen till Amsterdam->Barcelona->Alicante. För att sedan ta bussen från Alicante till Valencia. Då är frågan, vad är rimlig tid att komma fram till sin slutdestination inom ramarna för EU 261/2004 vid ombokning. Han åkte 10.00 från Amsterdam och var framme i Valencia runt midnatt.
Fanns det något snabbare sätt att komma dit än det han bokades in på som hade tillgänglighet?
Annars är det väl så snabbt det går att komma dit och då har man inte så mycket att säga till om även om det är tråkigt att det blev så lång extra resa.