...hennes flight som skulle avgå på fredag morgon från Skavsta med Ryanair är avbokad pga strejk
Artikel 8 i förordningen (rätt till assistans) tillämpas i alla lägen. Det spelar med andra ord inte någon roll om strejken är extraordinär eller inte (se vidare nedan om det). Rätt till återbetalning/ombokning enligt artikel 8 är ovillkorlig.Vad gäller egentligen för hennes del?
Tror inte hon kommer försöka någon längre stund eftersom hon har svårt för att förstå vad som gäller. Sedan så är det inte mycket pengar det handlar om så jag tror hon enbart kommer boka det som tar henne hem fortast så att hon kan återgå till sitt vardagliga liv.Hur länge är hon villig att processa?
Den vanliga trallen med andra ord, de skickar runt dig tills du tröttnar och lägger ner. Här har vi ett praktexempel på Ryanairs "kvalitativa" kundtjänst och ett exempel så gott som något varför man i möjligaste mån bör undvika dem. Sen förstår jag att det är billigt och att man i olika situationer kan tycka att det är värt risken men då får man tyvärr också vara beredd på att i något eller några av fallen förlora och då behöva lösa problemen själv. Till och med norsken gör ju det här en smula bättre!Hon har varit i kontakt med kundtjänst och de har hänvisat till olika saker, med andra ord har de skickat runt henne till olika avdelningar och hon har inte kommit någon vart.
Bästa är nog att skicka någon av advokaterna på dom som driver dessa caseDen vanliga trallen med andra ord, de skickar runt dig tills du tröttnar och lägger ner. Här har vi ett praktexempel på Ryanairs "kvalitativa" kundtjänst och ett exempel så gott som något varför man i möjligaste mån bör undvika dem. Sen förstår jag att det är billigt och att man i olika situationer kan tycka att det är värt risken men då får man tyvärr också vara beredd på att i något eller några av fallen förlora och då behöva lösa problemen själv. Till och med norsken gör ju det här en smula bättre!
JaDrar dom en vals varje gång man ska ha pengar från dem?
Asså vad är det för fel på Lufthansas support?
Jag har lagt ett claim, fyllt i alla uppgifter, par dagar senare får jag ett mail där dom frågar efter uppgifter jag har fyllt i. Ger mig en feedback länk. Jag fyller i skiten igen och får då ett mail att de har öppnat ett nytt case number på den nya feedbacken trots att jag skrev in det första numret där man skulle.
Drar dom en vals varje gång man ska ha pengar från dem?
För när jag gav feedback angående dålig markpersonal så ringde dem 2 dagar senare och var så jävla trevliga och sa att det skulle bättras.
För övrigt gjorde Swiss samma sak, frågade om uppgifter som jag redan hade lämnat.
Avslutar med svärfar som fick ersättning från Lufthansa för försenad flight!
De hade bokat tidigt på morgonen 7-8 typ, men fick mail nån dag innan de skulle åka att de har blivit flyttade till en flight som gick vid ett och deras transfer i Frankfurt gick kl ett så det gick sig inte. Enligt honom så var det straight forward, pengarna utbetalades rätt så omgående. Dock har jag svårt att se att de kan skylla på något i detta fallet.