Gullmarsplan
Medlem
Någon som gjort en claim mot SAS och som vet hur länge det dröjer innan man får svar?
3-5 dagar tog det för mig senastNågon som gjort en claim mot SAS och som vet hur länge det dröjer innan man får svar?
Hur långt är ett snöre?Någon som gjort en claim mot SAS och som vet hur länge det dröjer innan man får svar?
Hur långt är ett snöre?
Mina claims har tagit allt från några timmar till veckor. Gissar att det är likadant för de flesta.
Tack för din gissning.....
Svaret på din motfråga är att ett snöre är dubbelt så långt som ett halvt snöre. Det är sedan gammalt
Det är ingen gissning utan min erfarenhet baserad på ett antal case. Det var väl erfarenheter du frågade efter?Tack för din gissning.....
Svaret på din motfråga är att ett snöre är dubbelt så långt som ett halvt snöre. Det är sedan gammalt
Kan vara bra att känna till att Swedavia alltid avrundar landningstider på hemsidan (samt skärmar på flygplatserna) till närmsta jämna femtal. Dvs. om det står att ett plan landade 21:45 så betyder det att planet landade någon gång mellan 21:43 - 21:47. I Swedavias interna system (det hette FIDS på den tiden jag jobbade på dåvarande LFV) står dock exakt tid för både touch down-tid och block-tid. Block-tid är när planet parkerat, antingen vid gate eller på plattan om det är bussgate, och ligger närmaste i tid för när dörren öppnas - ofta sker det ju inom någon minut från parkeringen. Någon exakt tid för när dörren öppnas registreras inte av Swedavia. Jag vet inte hur länge Swedavia sparar uppgifterna men man kan ju alltid ringa och kolla om man behöver en uppgift i bevishänseende.
Förmodligen är just det absolut ingenting som de vill förstå...Dock fick jag avslag igen av LOT som inte verkar förstå att det är tiden när dörren öppnades som räknas.