Absolut, dock konstigt att de inte är mer pålästa. Kan ju nämna att jag inte nämnde någon summa utan de som kom fram till 250.Japp, men det är väl bara att tacka och ta emot
Med det behöver jag efter att ha missat 85 000 coop poäng...
Absolut, dock konstigt att de inte är mer pålästa. Kan ju nämna att jag inte nämnde någon summa utan de som kom fram till 250.Japp, men det är väl bara att tacka och ta emot
Gäller FRÅN EU, men INTE TILL EUDetta har säkert redan behandlats med vad gäller vid flighter till/från EU med icke-EU (eller Island, Schweiz o Norge) bolag, gäller in EG 261/04 då för dessa?
Det ser ut som EC261/2004 gäller också för flygbolag i Norge, Island och Schweiz. Alltså både från EU + EES och till EU + EES.Gäller FRÅN EU, men INTE TILL EU
EU skrev:2) Should the airline fail to provide you with a reply within 6 weeks of receipt or, if you are not
satisfied with their reply, this form (a copy of the original form sent to the airline may be used)
should be sent to the national enforcement body2 in the Member State3 where the incident
took place.
3 or Iceland, Norway, Switzerland
Jo, så är detDet ser ut som EC261/2004 gäller också för flygbolag i Norge, Island och Schweiz. Alltså både från EU + EES och till EU + EES.
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf
Kan inte se att det skulle finnas något krav på att biljetten ska vara köpt innan förseningen uppstod, nej. Ta en för laget och testa!En fundering, om man ser att ett plan kommer bli sent, kan man gambla och åka med det planet för att sedan claima ersättning? Eller måste biljetten vara köpt innan förseningen uppstod?
I det läget att du ser att planet blir sent är troligen biljetterna hopplöst dyra. Det är långtifrån alla priser som är tillgängliga fram till start.