Smuffe
Medlem
Med andra ord, Norwegian har fel. Jag skulle dock tro att de behöver bli stämda i rätten för att man ska få ut ersättning, men det finns ju företag som hjälper till med...
Samt ett par stycken medlemmar härifrån med huvudet på skaft och ett berg av tålamod som har lyckats, exempelvis arrendet mot Högakusten Flyg (förra året?) samt något arrende mot Lufthansa.
Norwegian har erkänt att de blev försenade pga ett tidigare flyg före DY7032 samt att utöver detta berodde på ett tekniskt fel.
Att de dessutom har mage att separera de två händelserna för att av oklara anledningar korta ner förseningstiden med troligt syfte att minska ersättningen från 600 Euro till 250 Euro vilket visar att de är fullt medvetna om att de har fel gör saker och ting än mer solklart.
På de igen, skriv sakligt, leta igenom den här tråden om arrendet med Högakusten flyg där flygbolaget förlorade i rätten samt att EU-domstolen har beslutat att alla förseningar som är extraordinära enbart gäller för den aktuella flighten och ej tidigare inklusive föregående flight.