Som jag har förstått det hela efter att ha läst texten i lagen, visdomsord från gurus såsom
@agehall och tagit del av allas erfarenheter samt mitt bråk med SAS under snökaoset i Oslo i april förra året så har man absolut ingen chans oavsett om 95% av alla fel och problem beror på att flygbolaget har totalt misslyckats så länge som vädret är grundorsaken.
Jag skulle rekommendera att försöka få tag på så många fikavouchers som möjligt i en sådan situation inne i terminalen och förhoppningsvis lyckas byta till en flight som kanske lämnar före din flight. Då hjälper det om man endast reser med handbagage.
Jag misstänker att du fastnade på väg ner till Landvetter i förmiddags?
Det underlättar att få pengar om flighten är minst 3 timmar sen och att det inte beror på något som har med vädret att göra.

Skulle flygbolaget vägra, skriv vad som händer här och be om tips men framförallt... Ge inte upp!
Hänvisa till EG 261/2004, var konsekvent och förberedd med förslag på alternativ.
Har du inte något incheckat bagage och är flexibel, föreslå andra rutter, A -> B via C, kanske även D och E med mat, dryck, pengar för sveda och värk för att du löser flygbolagets huvudvärk och eventuell hotellnatt inkluderad om så krävs. I slutändan kanske du även blir uppgraderad och du får fler poäng/miles vilket är ett värde i sig samt en summa pengar.
Oavsett så kommer du få ersättning genom EG 261 och ersättning för mat/dryck och i värsta fall hotell.