Senaste nytt

Problem med Expertflyer?

Beror på vad du menar med "falsklarm". Kan man få alerts om awards som inte går att boka med Eurobonus? -Absolut! Är det en bugg/falsklarm? -Inte alls.

Jag är helt med på att det inte behöver finnas en 100%ig matchning mellan vad EF och Eurobonus ser.
I detta fall så kunde jag ju dock inte se awardtillgänglighet för dessa flighter hos ExpertFlyer heller efter att jag fick alert från dem, och det borde ju rimligtvis vara samma tillgänglighet som används för att trigga alerts som det som sen visas när man söker awards hos EF. Givetvis kan det ju även vara så att dessa awards hann bokas innan jag dubbelkollade tillgängligheten, men då detta hände för fyra flighter känns det också mindre sannolikt.

Jag höll på och kollade lite flighter kring jul 2018 för ett tag sedan och under ett par timmar fanns det hur mycket LH F som helst väster ut enligt united.com. Sammantaget får det mig att undra ifall Lufthansa har någon bugg där det ser ut som att det finns en massa spökplatser av och till.

(Och nej, ingen av flighterna var bokningsbara via eurobonus)

om det finns resultat på ett flygbolag inom 48h, men ett annat visar denna text:
The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date.

Ska man tolka det då som att ett specifikt bolag har stängt för awards redan?

om det finns resultat på ett flygbolag inom 48h, men ett annat visar denna text:
The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date.

Ska man tolka det då som att ett specifikt bolag har stängt för awards redan?
Nej, men Expertflyer visar dem inte. Lufthansa är så, men de släpper ganska ofta en First nån timme innan midnatt dagen innan flighten.

ok, för generell tillgänglighet är rätt bra på vissa flighter jag var på jakt efter men ändå 0:at, så klart är availabilityn inget annat än indikation men senare datum har färre till salu men släpper ändå awards...
Nej, men Expertflyer visar dem inte. Lufthansa är så, men de släpper ganska ofta en First nån timme innan midnatt dagen innan flighten.

ok, för generell tillgänglighet är rätt bra på vissa flighter jag var på jakt efter men ändå 0:at, så klart är availabilityn inget annat än indikation men senare datum har färre till salu men släpper ändå awards...
Ja, det krävs mer insikt än vi kan hitta online för att gissa något om detta. Veckodag, när på året o s v. SAS har förresten en ledig plats på revenue management om någon vill prova på.

Senior Revenue Manager till SAS Revenue Management

Ja, det krävs mer insikt än vi kan hitta online för att gissa något om detta. Veckodag, när på året o s v. SAS har förresten en ledig plats på revenue management om någon vill prova på.

Senior Revenue Manager till SAS Revenue Management

Läst annonsen. Senior manager, analytisk teknisk matematik inriktning etc., trodde jag att det krävs tex SAS (den andra SAS) som big data analytiskt verktyg. Sen såg jag Excel och PowerPoint. Är det med Excel de modellerar de 5 milljärder ruterna?

Toppen