Senaste nytt

Problem med Expertflyer?

Andra problem med EF: jag får upp tillgång på award där på flera avgångar, men dessa syns inte på United. Hur pålitligt är EF? Eller är det United som inte är pålitligt?

Andra problem med EF: jag får upp tillgång på award där på flera avgångar, men dessa syns inte på United. Hur pålitligt är EF? Eller är det United som inte är pålitligt?
United visar t ex inte Ethiopan längre, finns säkert fler bolag som inte listas på United. De vanliga (Thai, LH, United, ANA, Asiana, SAS, AC, CA, Swiss, Turkish) brukar stämma mellan EF och UA

ANA, men ringde Tallin och de ser inget heller så verkar som att den tillgänglighet EF visar gäller bara ANAs eget bonusprogram inte Star A.
Som vi brukar påpeka - olika verktyg kan ge indikationer om vad som finns men ENBART det program du ska boka med kan ge dig korrekt tillgänglighet för det programmet.

Jag vet inte om jag ska kalla det problem, men jag har märkt att ExpertFlyer inte visar alla bokningsklasser på vissa flighter

T ex Singapore Airlines mellan London och Singapore

Screenshot20180201 01 EF.png

För SQ305, SQ317 och SQ319 visar samma antal av bokningsklasser men för SQ321 visar de färre antal bokningsklasser.

SQ321 är inte någon codeshare flight utan Singapore Airlines egen flight.

Japp SQ305/317/319 visar samma antal bokningsklasser men inte samma bokningsklasser ;)

På SQ305 finns A men inte D medan SQ317 har D men inte A...

Kan inte detta ha att göra med om en bokningsklass är Closed (och inte bara utnollad)?

Har någon varit med om att alerts på EF triggat falsklarm?

Jag har en award till Mexico City bokad med Lufthansa i C i början av april och vill förstås boka om den till F om tillgänglighet dyker upp, så jag hade fyra alerts ("2 eller fler F awards") på
FRA-MEX
MUC-MEX
MEX-FRA
MEX-MUC
på de datum vi ska åka.
Igår morse triggades alla fyra alerts inom en femminutersperiod. Jag blev lite förvånad eftersom det fortfarande är mer än två veckor kvar till både ut- och hemresa. När jag sen sökte så finns det dock ingen F-tillgänglighet på dessa avgånger varken via United eller ExpertFlyer.

Nu har jag schemalagt dessa alerts igen, men får jag mail ang. dem så kommer jag dock inte våga hoppas på något innan jag kollat med andra källor också. Brukar denna typ av falsklarm ibland eller är det mer troligt att Lufthansa kanske råkade släppa en del awards för tidigt och sen drog tillbaka dem?

Toppen