Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Lånar den när tråden. Har en genomgående bokning med SAS från AUS-IAD-CPH. Således code share med United på första benet. Finns det något sätt att välja säte för united-flighten? På utresan blev jag mittsätesryttare i princip längst bak... SAS-pesonen som checkade in mig kunde inte göra något åt det vid incheckning. Han hänvisade till United service desk på plats i US. Right... lite sent att göra något åt saken då (i princip full flight).

Lyckas inte få upp bokningen på Uniteds sida (vilket kanske är väntat iofs) och sas hemsida erbjuder inte sexåring på united-ben. Testade även Lufthansa, thai utan resultat. Lot kunde visa resan men inte göra ändringar. Var längesedan jag hade ett liknande usecase, så är lite ringrostig... tips någon?
Ibland funkar det på classic sidan
Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

Lånar den när tråden. Har en genomgående bokning med SAS från AUS-IAD-CPH. Således code share med United på första benet. Finns det något sätt att välja säte för united-flighten? På utresan blev jag mittsätesryttare i princip längst bak... SAS-pesonen som checkade in mig kunde inte göra något åt det vid incheckning. Han hänvisade till United service desk på plats i US. Right... lite sent att göra något åt saken då (i princip full flight).

Lyckas inte få upp bokningen på Uniteds sida (vilket kanske är väntat iofs) och sas hemsida erbjuder inte sexåring på united-ben. Testade även Lufthansa, thai utan resultat. Lot kunde visa resan men inte göra ändringar. Var längesedan jag hade ett liknande usecase, så är lite ringrostig... tips någon?
Om biljetten ger rätt till platsbokning så kan du ringa United (800-nummer vis Skype eller liknande) så brukar de ordna det. Funkar förstås bara om du är bokad i klass som ger den rätten, men det får du om inte annat reda på när du ringer...

Då är väl risken stor att du är bokad i en klass där man inte får välja. Basic economy?
Säkert så, får ge det en chans att ringa och kolla om jag hinner. Annars är det bara att sätta sig längst bak och svettas...:) Kollade just flightinfo. En klen tröst verkar vara att det är 2+2 seating. Så mittsätesrytteridilemmat är i så fall borta. :cool:

Reser ARN-ORD i C i helgen med hustrun (båda EBD). Valde favoritplatserna på rad 1 i mitten vid bokning och nu är platserna borta och vi är oplacerade. Enda lediga jämte varandra är i rad 8, som ju är bästa valet om man ogillar att välja mat själv och trivs med spring vid toaletterna. Man har förstås noll rättigheter men likväl trist.

Reser ARN-ORD i C i helgen med hustrun (båda EBD). Valde favoritplatserna på rad 1 i mitten vid bokning och nu är platserna borta och vi är oplacerade. Enda lediga jämte varandra är i rad 8, som ju är bästa valet om man ogillar att välja mat själv och trivs med spring vid toaletterna. Man har förstås noll rättigheter men likväl trist.

Sånt händer, då är det kanske en vip eller någon med barn som ska sitta där istället (jag vet iofs inte om barnplatsen är där eller om den är vid fönstret).

Jag har en bokning CPH-TXL med SAS som jag haft problem med sätesval. Vill av naturliga skäl inte låta barn sitta själv osv., trots att det är en väldigt kort flygtur. Lyckades först inte göra seating på SAS.se, men fixade sig på classic-sidan. Efter någon vecka skulle jag kolla om nya "bättre" platser var lediga och noterade att några i ressällskapet blivit utan säte. Hade inte möjlighet att fixa det själv (felmeddelande).
Efter några email till diamondsupport är det nu fixat med resultatet att vi åkte bakåt i kabinen. Latsensen på e-post-kommunikation är ju relativt hög i sammanhanget. Well... I-landsproblem. :)

Toppen