Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

Sånt händer, då är det kanske en vip eller någon med barn som ska sitta där istället (jag vet iofs inte om barnplatsen är där eller om den är vid fönstret).
Barnplatsen är längst fram till höger i Business. Verkar konstigt att flytta de i mitten pga barn. Låter helt klart som det är någon form av vip där framme.

Barnplatsen är längst fram till höger i Business. Verkar konstigt att flytta de i mitten pga barn. Låter helt klart som det är någon form av vip där framme.
Eller så enkelt som ett större sällskap (större än en?) med barn. Då flyttar man på andra för att de ska få sitta tillsammans, kanske?

Eller så enkelt som ett större sällskap (större än en?) med barn. Då flyttar man på andra för att de ska få sitta tillsammans, kanske?
Har provat fixa gemensam seating med "familjeargument" vid tillfälle, dock utan att lyckas. Skall nog inte ses som en regel, men snarare en enkel datapunkt. Fick spridd seating där framme vid bokning. Omskyffling löste sig dock på plats i kabinen till sist.

Hej!
Sedan igår kan jag inte byta sittplats på mina SAS bokningar via SAS hemsida. Jag är Diamond och det rör sig om intra EU Plus samt USA Business. Classic sidan verkar inte fungera längre. Jag antar att ringa SAS är bästa alternativet?

Hej!
Sedan igår kan jag inte byta sittplats på mina SAS bokningar via SAS hemsida. Jag är Diamond och det rör sig om intra EU Plus samt USA Business. Classic sidan verkar inte fungera längre. Jag antar att ringa SAS är bästa alternativet?
För mig så fungerar fortfarande classic sidan som vanligt, testade alldeles nyss. Är det den här sidan du använder?
Mina bokningar - SAS
Annars är det nog bara att ringa...

Jag hade också problem innan jag insåg att jag måste klicka på mitt namn innan jag väljer säte. Det är kanske logiskt när det ligger flera personer på bokningen, men knappast när man reser ensam.

Toppen